nomix Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Sjåfør, bil (vekt, understell), dekk og downforce, med 25 % på hver, skal vi tro Frank Williams. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Øyvind Ryeng skrev: Ja, det var jo sikkert helt tilfeldig at Renault plutselig falt tilbake til midten-plasseringer etter at de aktive svigningsdemperne ble forbudt midt i 2006-sesongen. *Kremt* *Host* Fordi Renault har en dårligere sjafør som trengte hjelpemidler som de andre ikke hadde for å vinne. Hvorfor har feks honda en 4. plass i formel1 sin Constructors Championship men har også siste plass? hvis sjafører ikke har så mye å si? hvis man ser på formel1 sin historie ser man at nesten hver gang noen har funnet opp noe nye hjelpemidler på bilene ble de bedre, for da klarer de dårligere sjaførene å konkurrere med de beste men så blir det som regel forbudt, eller alle begynner å bruke det og da blir det igjen veldig likt og da vinner de beste sjaførene igjen. Det er veldig små marginer i Formel1, hadde alle feks kjørt helt like biler hadde resultatene vært veldig like som i dag. og i motoGP hvordan kan det ha seg at de har noen honda på topp men andre kjempe langt bak? hvis sjafør ikke teller veldig mye? Når Valentino Rossi gikk over til Yamaha begynte Yahama å vinne noe dem ikke gjorde før. hvorfor det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 nomix skrev: Sjåfør, bil (vekt, understell), dekk og downforce, med 25 % på hver, skal vi tro Frank Williams. Da dette er 97% likt på alle bilene i toppen sitter vi igjen med bare sjafør. 3% har mye å si i formel1 men en sjafør har mye mer å si, hadde den beste formel1 sjaføren hoppet inn i en av de dårligste teamene hadde man sett stor! forksjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Dennis87 skrev: Da dette er 97% likt på alle bilene i toppen sitter vi igjen med bare sjafør. 3% har mye å si i formel1 men en sjafør har mye mer å si, hadde den beste formel1 sjaføren hoppet inn i en av de dårligste teamene hadde man sett stor! forksjell. Nå skal jeg ikke påstå å være noen ekspert på formel 1, men det er forskjeller på det meste, aerodynamikk, effektiv downforce, men det som er viktigst å få til, må vel kanskje være dekkene, der er det tidvis store forskjeller. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 olehenri skrev: men drit nå i å diskuter honda vs Toyota i en tråd der en kar vil ha vtec da! Sorry meg, men blir irritert av å lese detta, burde ikke lese, men blir bare for dumt så jeg må :P x2! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 nomix skrev: Nå skal jeg ikke påstå å være noen ekspert på formel 1, men det er forskjeller på det meste, aerodynamikk, effektiv downforce, men det som er viktigst å få til, må vel kanskje være dekkene, der er det tidvis store forskjeller. Dekk har mye å si ja, men her også er det veldig likt da de fleste bruker Bridgestone og trur ikke Bridgestone leverer dårligere dekk til noen team og bedre til andre:P Er sinnsykt mange regler i F1 av FIA som gjør rett å slett at det er slik at man ikke har lov til å finne på noe nytt å ha bedre bil en de andre da alt skal gå på sjafør. hver gang noen smarte hoder finner på noe nytt i formel1 blir det forbudt av FIA, å derfor er det alt så likt. her kan man lese om reglene: http://www.formula1.com/insight/rulesandregs/ FIA gjør alt for at det skal bli mest mulig likt. personlig synes jeg det er mer morro når det også kommer mer ann på bilen og ikke bare sjafør slik som det har blitt i dag går jo alt på sjafør. Før gikk det mye mer på både sjafør og bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Jepp. Det beste må vel ha vært den løsningen Colin Chapman(?) kom med. Den viftetingen, downforce så sterk at sjåførene hadde hatt behov for G-drakter. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Sukk. Sikkert dritmoro med en motor med 150 hester allerede ved 150,000 rpm og 100nM i dreiemoment, men la nå disse japsene leke i sin egen sandkasse.. I en golf kan du heller sette i en 16v med en liten snurre på. :) *Kaste mer bensin på bålet* :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Tror fae*meg at jeg skal dytte en Volkswagen 16v i en Civic, bare for å provosere. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wafler Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 MsRacing: Hva finner du ut? Skjer det noe med prosjektet? Spennende dette :D Er det slik som dette bilforumet.net er jevnt over? Da burde kanskje lønnede moderatorer ansettes for denne tråden er jo 95% off topic :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Dennis87 skrev: Fordi Renault har en dårligere sjafør som trengte hjelpemidler som de andre ikke hadde for å vinne. Hvorfor har feks honda en 4. plass i formel1 sin Constructors Championship men har også siste plass? hvis sjafører ikke har så mye å si? hvis man ser på formel1 sin historie ser man at nesten hver gang noen har funnet opp noe nye hjelpemidler på bilene ble de bedre, for da klarer de dårligere sjaførene å konkurrere med de beste men så blir det som regel forbudt, eller alle begynner å bruke det og da blir det igjen veldig likt og da vinner de beste sjaførene igjen. Det er veldig små marginer i Formel1, hadde alle feks kjørt helt like biler hadde resultatene vært veldig like som i dag. og i motoGP hvordan kan det ha seg at de har noen honda på topp men andre kjempe langt bak? hvis sjafør ikke teller veldig mye? Når Valentino Rossi gikk over til Yamaha begynte Yahama å vinne noe dem ikke gjorde før. hvorfor det? Jeg er slett ikke ute etter å krangle; bare å poengtére at bilen óg har noe å si. I ettertid er jeg kanskje semi-enig i din originale påstand, spesielt i lys av argumentasjonen angående horebukkene i FIA. EDIT: Til brukeren vidder kan jeg bare si: Ta turen innom Honda-Tech og/eller K20A.org og du kan ende opp med en endret oppfatning. De fleste mildt bygde N/A B-serie motorer ender nemlig opp på i gjennomsnitt ~200 HP ved rundt 8400-8800 RPM og ~140 Lbs/Ft i mellomregisteret på hjula og K20/K24-hybridene...? Vel, det er bare å lurke rundt i Naturally Aspirated-forumet på K20A, så skal du få se. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.