Gå til innhold

Golf II V-tec

Ranger emnet


MsRacing

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HP sells, Torque wins races

 

torquerb75hg.gif

 

 

On the subject, en 1.8T 20v kunne nok vært en god idé. Den har vel variabel ventiltiming? Når det er sagt tror jeg det kunne vært litt spennende å se en Honda-motor i en Golf II, såfremt bilen ikke hadde Honda-emblemer over hele, men derimot hadde en inngravert VW-logo på topplokket.

 

Anyway, lame topic, folk blir aldri enige om dette.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo orginale VW motorer med "V-tec" og da, som feks Polo GTI 16v og noen 1,8T

 

Hva med heller å trimme en NA 20v firer?

 

HP sells, Torque wins races

 

så vw har motor som varver til 9100, og ett ekstra skyv som slår til ved 5900?

 

Show me... tror nok ikke du veit hva vtec egentlig er... selv eid en integra type r og aldri vært borti en vag med lignans karakteristikk...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med LS1 motor i golfen? kanskje litt trangt:P

 

Men fyr løs, dette blir kult:) vtec er RÅÅT, en jeg jobbet sammen med hadde en civic med itegra motor, fyfan å lyd det er i den bilen...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Höres ut som de e mange delte meininger om de här.. få se litt å forske litt kordan vei man ska gå.. har tenkt å ev gjöre dette.. noen som har noe å invende.. vil fortsatt ikje ha vag motor.. fenito..

 

Motor me vtec ;)

Fremstillinga fra en elr anna honda.. ev crx.. burde passe ganske greit..

bakstilling fra crx

allt av drivverk fra crx..

til å bynn med orginal motor.. :) teste å forbedre

 

får meir å meir lyst til ett sånt projekt men kjem garantert til å treng hjelp da.. :)

Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vw har motor som varver til 9100, og ett ekstra skyv som slår til ved 5900?

 

VW har ikke det, de prioriterer bunndrag/dreimoment langt nede

 

20v flower jo så bra at de ikke trenger å trekke strikken så langt. Vet dog ikke hvordan den flower ift en Honduh topp

 

Motor me vtec

Fremstillinga fra en elr anna honda.. ev crx.. burde passe ganske greit..

bakstilling fra crx

allt av drivverk fra crx..

til å bynn med orginal motor.. teste å forbedre

 

får meir å meir lyst til ett sånt projekt men kjem garantert til å treng hjelp da..

 

Skal du i det hele tatt få det godkjent, bør du nok holde deg til VW hjuloppheng. Honda har helt andre innfestinger og helt andre vekter og vektfordeling, så da må du komme med beregninger som viser hvilke fjører osv du må ha for å tilfredstille BT.

 

Husk også at Golf II ikke er levert med mer enn 160 hk. Mer effekt enn det og du må til Tyskland for å få det godkjent

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW har ikke det, de prioriterer bunndrag/dreimoment langt nede

 

Typisk, du har ikke peiling på hva vtec handler om og går på den klassiske "vtec motorer har lite dreiemoment". De har ikke mindre dreiemoment en andre motorer av samme sylindervolum.

 

Saken er at motoren har "to" kammer, dene ene kammen gir massivt dreiemoment helt i bunn og den andre gir massivt dreiemoment helt på topp. Det beste av to verdener med andre ord. Overlegen teknologi framfor kun å bruke en kamprofil. Det er alle som kan litt motor enig i.

 

Er en grunn til at vølvø gutta bytter til kvasskam og motoren høres ut som en traktor på tomgang, ja man kan ikke få i pose og sekk med kun en stk kamprofil.

 

Javel, så prioriterer VW bunndrag/dreiemoment langt nede. Honda prioriterer bunndrag/dreiemoment langt nede og høyt oppe.

 

20v flower jo så bra at de ikke trenger å trekke strikken så langt. Vet dog ikke hvordan den flower ift en Honduh topp

 

Honda sine dohc vtec motorer har en luftfyllingsgrad på over 100%. H22A har en maks luftfyllingsgrad på 106%, F20 motoren som står i S2000 ligger på fantastiske 116%. Over 100% vil si overlading. Honda oppnår over 100% ved å utnytte resonans i innsug etc. Normalt ligger ottomotorer på 80-85 prosent. Dette forteller hvor godt motorene foretar gassutveksling/puster. Så kan du jo tenke deg hvilken av motorene som går "tom" for luft mens den andre kan trekke strikken..

 

Uansett, få dette godkjent er nok bortimot umulig. I bergen blir bilen avskiltet kjører man med uorginal eksos og man blir sett på som kriminell. Honda motor i en golf? Da setter samferdselsministeren deg rett i fengsel, gud forby noen som skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo classic: Du har fortsatt ikje skjönt att ä ikje vil ha noen VW motor?? Greit nok de hadde vert mye enklar men e ikje de ä e ute etter.. E ute etter RÅ lyd.. Bunndrag fra start av.. Å noe som ingen har..

 

Hondaen: Du verker vare en sånn kar som kan dette me honda :) bra å vite..

kommer heilt sikkert å trenge litt hjelp me tia :)

Har di lyst å bure meg in så var så go..

Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk, du har ikke peiling på hva vtec handler om og går på den klassiske "vtec motorer har lite dreiemoment". De har ikke mindre dreiemoment en andre motorer av samme sylindervolum.

 

Saken er at motoren har "to" kammer, dene ene kammen gir massivt dreiemoment helt i bunn og den andre gir massivt dreiemoment helt på topp. Det beste av to verdener med andre ord. Overlegen teknologi framfor kun å bruke en kamprofil. Det er alle som kan litt motor enig i.

 

Er en grunn til at vølvø gutta bytter til kvasskam og motoren høres ut som en traktor på tomgang, ja man kan ikke få i pose og sekk med kun en stk kamprofil.

 

Javel, så prioriterer VW bunndrag/dreiemoment langt nede. Honda prioriterer bunndrag/dreiemoment langt nede og høyt oppe.

 

Vel det jeg har sett av tester med vtec motorer med datasprut (NA) og på rulle er at eneste forskjellen, om du skifter til den vasse kammen på tomgang, er dårligere tomgang og dårligere utslipp. Den som har testet det er Dave Walker, mannen bak Emerald datasprut. Han mente den eneste grunnen var at de ville ha god tomgangs/lavt turtallsegenskaper (under ca 2000 o/min) og bedre utslipp, resten var bare en markedsføringshype:yodude:

 

Sier ikke at honda lager dårlige motorer, sier bare at jeg liker bedre motorkarakterestikken på de VW motorene jeg har kjørt, men så er jeg vant til å kjøre bil med kompressor, og bøtter av dreiemoment under 3000 o/min

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det jeg har sett av tester med vtec motorer med datasprut (NA) og på rulle er at eneste forskjellen, om du skifter til den vasse kammen på tomgang, er dårligere tomgang og dårligere utslipp. Den som har testet det er Dave Walker, mannen bak Emerald datasprut. Han mente den eneste grunnen var at de ville ha god tomgangs/lavt turtallsegenskaper (under ca 2000 o/min) og bedre utslipp, resten var bare en markedsføringshype:yodude:

 

Hehe..for noe pisspreik. Her ikke rot i virkeligheten. Er merkbar overgang mellom lav og høyturtall kam, trenger ikke være motorekspert for føle det engang. Løgn fra ende til annen, noe som dessverre ikke er uvanlig i tuningmiljøet med elefanthester, sebrahester, poneyhester osv.

 

Hvis en motorekspert sier at man ikke kan optimalisere en kamaksel for turtall under 5500 rpm og en kam for 55000 til 9000 rpm, så er han ikke mye motorekspert i mine øyne, for det er elementær motorteknikk.

 

Sier ikke at honda lager dårlige motorer, sier bare at jeg liker bedre motorkarakterestikken på de VW motorene jeg har kjørt, men så er jeg vant til å kjøre bil med kompressor, og bøtter av dreiemoment under 3000 o/min

 

Hvilke Honda motorer har du kjørt egentlig? Har du kjørt en 3.2 liters DOHC VTEC ?

 

Eller en 2.2 liters DOHC VTEC turbo ?

 

Eller mer sannsynlig... en 1.4i civic sohc motor..

 

Har kjørt en rekke VW og jeg er ikke imponert for å si det slik. Er ikke akkurat kjent for å lage smidige og racerinspirtere motorer med stramme girkasser, derfor trådstarter vil ha seg noe skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår