Gå til innhold

Golf II V-tec

Ranger emnet


MsRacing

Anbefalte innlegg

dokker e god og diskutere læs æ.

det burde nu ikke være noe noe problem og få dytta den vtec motoren inn.

motoren er ikke så mye større en golf motoren.

sef må jo alt av fester og div bygges om,

så lenge du ikke er ute etter og få den godkjent ombygd er ikke dette noe problem..

ALT GÅR,DET UMULIGE TAR BÆRE LITT LENGRE TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor har du "hørt" det da? Sikkert bare noe du finner på, siden du ikke har noe som backer opp det du sier.. Kom med noen tall på co2, å sammenlign t-sport 1.8 mot ITR sin 1.8, så kan jeg tro deg.

 

Toyota med sterkeste serieproduserte 1.8l i Europa? javell?

 

Du sier at du "vet godt at" dem har mer gamp i Australia og Japan fordi de har snillere utslippskrav????? Ehhh. Japan og Australia er vell et av de landene i verden som har strengest policy ang. utslipp. De bytter motorene tvert hvis de ikke slipper igjennom på Coen med litt eldre biler. Derfor det er så mange JDM motorer å få kjøpt for tiden. Det er visst sykt strengt der borte. Så på en Best Motoring film at de har veldig billige biler i Australia fordi regjeringen har fattet at det er eneste måten å få gjennomsnittsalderen på bilparken opp.

 

Den virkelige grunnen er at de kjører på en annen type bensin (høyere oktan) som tillatere mere agressiv tenning. Derav mere hk.

 

Hvis japan skulle ha så strenge krav hvorfor har EU drivi å pushet på dem da for å få dem til å lage mer miljøvenlige biler?

 

The European Commission, the executive arm of the 15-member EU, has been attempting to convince Japanese and Korean manufacturers to make the same commitments to produce more fuel-efficient cars as the European car makers. The European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) agreed last July to reduce car fuel consumption in an effort to lower CO2 emissions in the fight against global warming. That decision, however, was conditional on Japanese and Korean car manufacturers taking equivalent action.

 

Kilde

 

Ja er riktig at dem kjører med høyre oktan, 100 oktan og høyre er vell vanlig i japan og v-power i australia er 100 oktan,

men høyre oktan gir også mer utslipp pga mer aggresiv tenning.

 

Det met at Celica T-sport var den med mest hk for en 1.8 var noe jeg har lest i et bilblad for lenge siden, dette var da en gang mellom 1999-2001 da bilen var ny,

Hvordan andre biler ble solgt i europa da med mer enn 192 hk fra en 1.8 uten turbo? jeg har ikke funnet noen men har kanskje ikke sett godt nok etter :).

 

Har lest dyno reslutater fra newcelica.org der dem har fått 16 hk mer på den med å kjøre på høy oktan bensin mot vanlig 95. motoren stiller seg selv etter oktan tallet, så oktan tallet har mye å si hvor aggresivt motoren kan jobbe.

Merker forskjell på min bil når jeg fyller shells v-power 99 bensin med 5-7 hk mer når jeg måler med min g-tech mot vanlig 95, men jeg har bare VVT-i motoren i min celica på 143 hk og ikke VVTL-i.

 

 

B18C til honda fra japan og australia gir 200 ps ikke 210 hk

kilde

 

1PS er mindre en 1hk, så 200 PS er 197 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, på "jdm" utgaven av min motor er det høyere kompresjon, større innsug og spjeld samt større grenrør som også er rettere blandt annet.

 

Ja :) fordi dem har nok ikke samme krav som vi i europa har til utslipp.

 

Toyota har ikke noe "JDM" versjon av VVTL-i

 

og hk varierer også litt fra land til land og noen land får jo også bare bedre motorer hehe... siden honda er fra japan er de kanskje litt mer gavmilde til til sine og australia er jo ikke så langt unna så dem deler med dem å :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett hva som er best av vtec vvvvtli osv osv, så er det ikke akkurat racermotorer heller. greit at det er flest hk pr liter uten overladning osv, men det er egentlig samme. heller 3liter og 300hk enn 1,8l og 200hk.

Desuuten sitter disse vidunderermotorene som regel i kjedlige biler allikevel.

 

Til topic, ja du får det sikkert til å passe, men du får det nok aldri godkjent ei heller vil det være verdt det.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oooooh...! Enda en hardcore trolle-topic jeg ikke ennå er delaktig i. Jeg må sannelig henge mere på Bilforumet og mindre på Honda-Tech'en. Til trådstarter kan jeg bare si:

 

 

 

og for å oppsummére:

going.jpg

 

 

 

Men mere on-topic; skal du bruke en Hondamotor kan du gjerne gå for K20* eller K24*; disse trimmer seg selv, (noen) har sekstrinns girkasse med wire-basert giroverføring og motoren på høyre side og girkassa på venste (førersida). Dette kan eller kan ikke gjøre motorbyttet noe lettere. Hvis ikke dét er aktuelt, bruk B-serie-motorene fra Civic, Integra og resten av parken; de er akkurat som K-serien, bare én million gang verre på alle områder (med andre ord; fortsatt langt bedre motorer enn hva "de andre" klarer å by på). Føler du ikke for B-serie? Hva da med H- eller dens nær beslektede søster F-serien fra bla. a. Accord og Prelude? Man får mye snacs til disse også, og kan bygge opp ganske godt ytende motorer ved å blande sammen deler fra litt forskjellige, f. eks. H-serie shortblock med veiv og råder fra H23 for 95 mm. slag og JDM H22A-stempler i 87 mm. for å komme opp på nesten 2.3 liters motorvolum og nært 12.0:1 i statisk kompresjonsforhold? Du bruker H22A VTEC-toppen, originale Prelude Type S-kammer og innsugsmanifoild fra Euro R og du er du LETT over 230 WHP med ting som et godt grenrør og bra mapping med på lasset (men husk for Guds skyld ARP-bolter i rådene så du ikke plutselig har bare en halv motor første gangen du runder 7500 RPM ("your milage may vary")).

 

Men nok om dét, hva enn du gjør; få det gjort! Er det noe jeg elsker er det cross-breeding av verste sort; motorer fra all verdens produsenter plassert der de slett ikke hører hjemme. Jeg må kanskje også spesifisére at det rent mekaniske og funksjonelle er for min del noe mindre interressant enn sutringa og whininga' fra puristene. "*Hyl* *snufs*, du ødelgger meningen med bilen! *Whine* *bitch* *moan*, du ødelegger sjelen i bilen!" Etc. Etc. Det er kostelig. Rett maskin på rett plass sier nå jeg; går du for all-out MAX N/A i en FF-plattform er det teit å bruke noe annet enn h00nda grunnet potensialet, kompetansen og deletilgangen som finnes. Går du for all-out MAX N/A eller FI i en tung FR-platform og bor i USA er det teit å bruke noe annet enn Amerikansk V8 grunnet kompetansen og deletilgangen som finnes der. Går du for passelig med N/A-hester og uslåelig driftsikkerhet i en fjærvekt FR-plattform er det teit å bruke noe annet enn de originale S2000-motorene grunnet ytelsen, vekta, og kompetansen som finnes. Trenger du en kort og lett motor i en FR-bil av lav til moderat vekt er det teit å bruke noe annet enn VQ35DE fra bla. a. 350Z grunnet det vanlige tidligere nevnt. Som sagt, rett motor på rett plass; kostnad, ytelse, vekt, giring, (lokal?) kompetanse og generelt potensiale er faktorer man må tenke over, og veie opp mot hverandre for å finne ut hva som passer best.

 

Ettersom jeg husker flower innsuget på toppene originalt noe sånt som dette på SuperFlow-benker:

B-serie "PR3"-støypverk (B16A*, B18C-R): 270 CFM ved 0,500" og 28".

K20* Type S, Type R og Amerikansk Si: nesten 300 CFM ved 0,500" og 28".

Jeg står ikke véd disse tallene; hukommelse er noe flyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmmm.. høres ut som di fleste tviler litt på att få de godkjent.. da blir de bare meir arti om de går.. ska kontakt bp snart å hør å diskuter litt me dem.. Æ ska klar å få de godkjent bare for å terg folk.. Men projektet har langt ifra starta enda.. så når de blir å skje veit ingen.. men de kjem te å skje.. ska no først kjøp mæ bruksbil å få den i godt nok stand sånn att æ sjøl e førnøjd me den..

 

Mvh

MsRacing

Volvo 945 tic

Alt for mange biler at det er plass til hær.Men savner kadett c,ascona b,og volvo vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik tråd kan aldri folk bli enige.

Du har entusiaster av forskjellige bilmerker og problemet er at alle disse forguder produkter som deres favorittprodusent har laget.

De klarer ikke å se ting fra flere sider eller se positive og negative ting pga overbevisningen om at det de selv har er det aller beste, rett og slett manglende evne til å se hva andre lager og hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HONDA

Nicky Hayden vant sin første MotoGP tittel med en Honda RCV. Valentino Rossi vant sine første 3 MotoGP titler med en Honda RCV.

Jenson Button var en av bare fem vinnere i 2006 F1 sesongen i sin Honda RA106.

Honda var den eneste racing motor leverandøren til Indycar Racing League.

 

TOYOTA

Toyota feilet stort i F1 selv om de har det største budsjettet.

Flyttet alle US motorsport eggene sine over i den kunstige NASCAR serien og feilet stort der også.

 

Likevel klarer jeg å innrømme at Toyota lager flotte motorer og flotte biler.

 

Uansett, er mange rundtom som har stappa honda motorer i litt av hvert. Søk på youtub etter Mini og Honda og se en gammel mini morris med en B16 vtec motor og ITB kjøre fra 360 modena og masse annet snadder. Samt en syk tulling kjøre Nurnburgring i en slik så det gneller i dekka. Når en tulling i stavanger klarer å få godkjent en granada med 2500 gamp skulle man jo tro alt var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HONDA

Nicky Hayden vant sin første MotoGP tittel med en Honda RCV. Valentino Rossi vant sine første 3 MotoGP titler med en Honda RCV.

Jenson Button var en av bare fem vinnere i 2006 F1 sesongen i sin Honda RA106.

Honda var den eneste racing motor leverandøren til Indycar Racing League.

 

TOYOTA

Toyota feilet stort i F1 selv om de har det største budsjettet.

Flyttet alle US motorsport eggene sine over i den kunstige NASCAR serien og feilet stort der også.

 

Likevel klarer jeg å innrømme at Toyota lager flotte motorer og flotte biler.

 

Uansett, er mange rundtom som har stappa honda motorer i litt av hvert. Søk på youtub etter Mini og Honda og se en gammel mini morris med en B16 vtec motor og ITB kjøre fra 360 modena og masse annet snadder. Samt en syk tulling kjøre Nurnburgring i en slik så det gneller i dekka. Når en tulling i stavanger klarer å få godkjent en granada med 2500 gamp skulle man jo tro alt var mulig.

 

Jeg skal også inrømme at Honda er et veldig bra bilmerke og lager strålende motorer, jeg har heller aldri sakt at Honda ikke er det eller er dårlig.

 

Når det kommer til slik bilsport som F1 osv. så kommer jo det 90% ann på sjaføren da de fleste bilene er nesten like.

 

Og hva byttet Valentino Rossi til i 2004? jo Yamaha og dem samarbeider mye med Toyota hehe..

 

2ZZ-GE og 1ZZ-FE motoren er feks laget av Toyota og Yamaha.

 

og 4A-GE motorene som kom i 1986.

Kan jo også slenge på at Toyota og Yamaha fikk ut 240 hk av dems beste 1.6l 4A-GE VVT NA Motor @ 8400 rpm i 1990.

og denne motoren blir også brukt mye i små biler som går veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Når det kommer til slik bilsport som F1 osv. så kommer jo det 90% ann på sjaføren da de fleste bilene er nesten like. [...]

Ja, det var jo sikkert helt tilfeldig at Renault plutselig falt tilbake til midten-plasseringer etter at de aktive svigningsdemperne ble forbudt midt i 2006-sesongen. *Kremt* *Host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår