Gå til innhold

ByggeMateriale for subwoofer kasse og gulv

Ranger emnet

Einar89

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver å vurderer om jeg skal bygge om bagasjen min..

har en 12" inphase Subber i InPhase kasse, kassa hadde løsna fra festen, og jeg tipper det skjedde under en eller annen brekksladd :P

Det ble et hakk nede i hjørnet, litt hadde løsnet og pent ble det heller ikke.. så tror jeg skal bygge om hele shitten nå! Hadde et prosjekt en eller annen plass en gang, men brukte feil materiale (asfaltplate elns), det var det jag hadde for hand akk da såå..

men om jeg begynner nå, kommer gulvet til å bli hevet litt, tipper 5-6 cm, slik at forsterkeren kan få plass under, uten at den kommer borti reservedekket. bygge ny kasse til subberen, må høre med Morel om dem har noen mål og volum spesifikasjoner...

Men saken er den, jeg vet ikke hva jeg burde bygge av, har sett flere her inne som bruker sponplater, Mdf osv.. men hva vil være best til det forskjellige og hvor mye er kvadratmeter prisen på slikt? Where to buy ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDF får du hos coop, sist jeg kjøpte hadde de plater på 60cm*150cm plater mener jeg, til 159,-.

Som nevnt her, det er utrolig deilig å jobbe med, veldig lett å ha med å gjøre. :)

Tetting kan være så mangt, silikon f.eks ja.

-Arne

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mdf e litt hardt så det e litt drit å skjære i.. må bruke litt grove blad. men e suverent å frese i..

okeij, tror det skal gå bra, har en del verktøy i kjelleren :p

Sirkelsag

Stikksag

båndsag

kappsag

Handsag:p

fres med div freser (som jeg ikke er spess flink til å bruke)

pluss en del ekstra tools :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12" 1400 watt max

Dobbel spider

Følsomhet - 95 dB

4 Ohm

18 mm MDF

Forsterker

Spesifikasjoner

Maks. strømtrekk fra batteriet: 120A

Inngangsfølsomhet: 11-15V

Maks. utgangseffekt (Sum alle kanaler @ 13,8V 4 Ohm): 4800 watt

Maks. utgangseffekt (MONO @ 13,8V 2 Ohm): 1200 watt

RMS watt (@ 13,8V 4 Ohm): 2 x 200 watt RMS

RMS watt (BROKOPPLET @ 13,8V 4 Ohm): 1 x 700 watt RMS

Impedanse stereo: 2-16 Ohm

Impedanse brokopplet: 2-16 Ohm

Frekvensrespons: 10Hz-60KHz

Total harmonisk forvrengning: <0,05%

S/N, Signal/Støyforhold: 98 dB

Kanalseparasjon: 70 dB

Subsonisk filter: 8Hz-60Hz

Høy-pass filter: 60Hz-3KHz

Lav-pass filter: 40Hz-180Hz

Bass Booster: +12dB

Sikringsverdi på inngangstrinnet: 4x20A

Mål: (LxBxH): 700x230x58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byggvarebutikkene tar ofte blodpris for MDF. Vet flere steder som tar 500-700kr for ei plate med 19-22mm og det er landeveisrøveri. Du som bor på hedmarken kan jo stikke bortom InstallBay på Hamar, de kan sikkert hjelpe deg med både MDF, skuer, lim og det meste annet du trenger for å bygge kasse. Ligger i vangsveien 132, naboen til statoil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byggvarebutikkene tar ofte blodpris for MDF. Vet flere steder som tar 500-700kr for ei plate med 19-22mm og det er landeveisrøveri. Du som bor på hedmarken kan jo stikke bortom InstallBay på Hamar, de kan sikkert hjelpe deg med både MDF, skuer, lim og det meste annet du trenger for å bygge kasse. Ligger i vangsveien 132, naboen til statoil.

aah, smart (y)

men ligger ikke frekvens også der elns a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider