Morgis Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Hva ligger bensinforbruket på disse motorene på? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 fra volvo er det opplyst ca 0,75 ved landeveiskjøring ca 90 km\t og ved bykjøring ca 1,2. min har lagt rundt literen ved min kjøring (blandet -landevei motorvei og køkjøring) Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Tror ikke de jeg har hatt har gått under litern ved noen anledning. Heller nermere 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Tror ikke de jeg har hatt har gått under litern ved noen anledning.Heller nermere 2. sier vel kanskje mest om kjøringen:driving etter hva jeg har forstått så er du vel av den mere aktive på høyrefoten? Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 sier vel kanskje mest om kjøringen:driving etter hva jeg har forstått så er du vel av den mere aktive på høyrefoten? Vel,det er vel noe som heter fartsgrenser.Og jeg er ikke en sinke nei.hehe¨ Uansett,jeg kjørte fint også for å måle og,men like skuffet. Det samme sier en bekjent med samma motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 På langkjør har jeg klart 0.8l/mil, men ved bykjøring, eller kjøring med henger e.l går det suppe. Kjørte i sommer 120mil på 1.4-1.5l/mil da jeg dro henger. Brukte bilen til å kjøre på skolen og til småkjøring i by en liten periode, lå da på 3.1l/mil. Så det koster mer enn det smaker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 litt imponert over dere altså.. for det meste min har brukt med defekt lambada-sensor er 1,6... og det atpåtil montert i den gamle 745en min med manglende speedometersignal og uten at den gikk i høyeste gir... og montert i 940 som alt er riktig koblet i så er den ikke over 1,2 på bykjøring. ved kjøring der den overhodet ikke blir varm så er det en annen sak, da snakker vi 2 liter+, men så har jeg 4 mil hver vei til jobb også da.. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Min brukte også møe suppe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 litt imponert over dere altså.. for det meste min har brukt med defekt lambada-sensor er 1,6... og det atpåtil montert i den gamle 745en min med manglende speedometersignal og uten at den gikk i høyeste gir...og montert i 940 som alt er riktig koblet i så er den ikke over 1,2 på bykjøring. ved kjøring der den overhodet ikke blir varm så er det en annen sak, da snakker vi 2 liter+, men så har jeg 4 mil hver vei til jobb også da.. vel,rart at du er den eneste som mener noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 vel,rart at du er den eneste som mener noe annet. vel ,jeg kjører totalt 500 km til fra jobb i uken grovt sett, og jeg fyller en gang i uken.totalt kjører jeg nesten 700 km på en uke før jeg fyller og jeg har 60l tank, noe som tilsvarer rundt 0,85 pr mil. Jeg får vel anse meg som heldig jeg da... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Låner tråden din litt jeg, vis det er greit. Noen som veit forbruket på B230fk eller ft Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford BDA Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Min S90 3.0 204hk 98mod med automat ligger på ca 2 liter på mila. Aner ikke om det er normalt da jeg nesten akkurat har fått den, og den har tendens til å være bredere enn lang på det føret som er nå om dagen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 biler som går under 1.3-1.5 er femi hehe ft fk, det kommer helt an på åssen du kjører! er ikke noe fasit svar.. var oppe tidligere, noen mener de får de ned i 0.6-0.7, jeg for min del ligger stort sett en liter over det.. så ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Har ikke hatt bilen kjørbar lenge nok til å vite hvor mye den bruker men det lille jeg kjørte med bilen var dyrt nok 97mod B6304S Men automatkassa har en feil med kjøreprogramma så er godt mulig forbruke vil bli bedre når den er i orden igjen og ta en service på motoren...som for eks. Bytte alle tennings deler og luftfilter osv. Du kjøper ikke en slik bil for å ha en billig bruksbil:p Koster å vere kar;) Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 FK'en min drar 0,8 på langkjøring, og 1,2 med tung fot. Trimmer du litt så drikker den nok betydelig mer, værtfall med tung fot. ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg