AstraG Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Har sett litt på shortshift til astraen, men er meget usikker på monteringen.. Er det noen her som har erfaringer med dette, og er villig til å dele? =) Link: BS Bildeler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roysin Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 har kjøpt men ikke montert ! kjøpte fra mtech jeg da ! den skal du bare bytte ut en del i giroverføringa . Siter Opel Astra G Coupe Turbo Opel Vectra A Turbo !!R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Ok. Er vel noe av det samme som er på bildet mitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Jeg har en kortere giroverføring liggende, men av typen som ligger oppå girkassa. Min har lagt i bilen i.. tja.. 1,5 år nå? Ting Tar Tid.. :P Jeg spurte Autospeed i Tromsø hva de skulle ha for å bytte til den kortere giroverføringa og de gjetta på ca to timer arbeid, og det gadd jeg ikke betale. Er sikkert trangt som fy. Hvis noen i Tromsø gidder å gjøre jobben så har jeg en bil til det trengs å byttes på ;) Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Så det er ikke samme greia som på bildet på linken i første post? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Nei, den jeg har er en annen greie, som monteres oppå girkassa. Jeg har denne typen: http://www.opelpower.dk/guides/shortshift/ Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Ah...ok. Du skulle ikke vite hvilken av disse to som er verst å montere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Min er helt klart værst. Det er håpløst å nå til over girkassa. Den andre medfører såvidt jeg ser bare modifikasjoner inne i bilen. Myyye enklere å komme til. Ulempen er jo at girpsaken blir som den alu-dildoen du ser på bildene i første post. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Men du setter jo bare på det trekket som er på den orginale gearstanga! Kula går helt sikkert an å bytte ut !=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roysin Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 er vist forskjell på turbo og alle andre ! jeg har jo turbo så derfor ser min sånn ut ! mens den du skal ha ser sånn ut ! Siter Opel Astra G Coupe Turbo Opel Vectra A Turbo !!R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Bingo, min er som den nederste. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Men hva er egentlig hovedforskjellen på disse? Er det kun monterinsmetoden, eller er det vesentlig forskjell på kvalitet og bruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Om du tenker N/A vs Turbo så er det forskjellige girkasser og dermed forskjellige monteringsmetoder. Kvaliteten vil jeg tro er lik. Om du derimot tenker på giroverføring vs ny girspak inni bilen så er det to helt forskjellige konsepter. Jeg ville foretrukket å bare bytte giroverføring, så er alt beholdt i original stand inni bilen. Problemet er at giroverføringen er et PES å bytte, mens girspaken inni bilen er plankekjøring å bytte. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.