Gå til innhold

Skal ha VAKKER lyd! Trenger tips fra dere pro`es! :)

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

HOY!

Ok, planen er at jeg skal bytte ut originalhøyttalerne med nye høyttalere for å få et bedre lydbilde i bilen.

Stikkord:

Detaljerik lyd!

Klar lyd!

Litt trøkk :) (vet jeg ikke kan forvente meg så mye av disse størrelsene, men har også en sub liggende)

Pris er ikke noe prob

Trenger 4x 5.25" / 5.1/4 og 2x 4"

Hvilket høyttalermerke kvalifiserer til disse tre tingene? :yodude:

Hadde Infinity Kappa i den forrige bilen og disse spilte veldig fint, var storfornøyd. Burde satse på det igjen, eller?

Help me dere som kan detta :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappa Perfect er absolitt ikke noe å kimse av, noe av det bedre jeg har hørt til den prisen...

Kan også anbefale høyttalere fra Pioneer og Fusion i samme prisklasse. (I tillegg til de som allerede er ramset opp)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah riktig....

Men du bør kjøpe deg forsterker får mye finere og høyere lyd enn med bare cd spiller.

Siden du skal ha 4 x 5,25" så vil jeg anbefale en 4 kanaler til disse og en 2 kanaler til dem 2 x 4". :)

Soundstream Tarantula Series er veldig bra kvalitet til fin pris. Regner med at TRA960.4 (4 kanaler) og TRA340.2 (2 kanaler) vil passe bra til perfect 5.1 og F.eks. Infinity Kappa 42.7i (4")

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Focal i forhold til Infinity Kappa når det gjelder lydkvalitet og hvor mye de tåler egentlig?

mvh

Kommer jo helt an på, slik jeg har forstått det skal du ikke har noen forsterker til å drive disse, og da ville jeg nok gått for CS versjonen du selv linket til lenger oppe...

Kappa Perfect er en høyttaler som ikke fortjener å bli drevet på en spiller, lyden vil ikke være i nærheten av hva den kan spille om den hadde hatt forsterker, dette er ikke noe leketøyelement, hehe...

Jeg synes diskanten til Infinitysettet er mer rolig og myk enn Focal, men dette er en smakssak da.

Skal du ha forsterker ville jeg hatt en god 4-kanaler, f.eks fra JBL, Fusion, Rockford, US-Amps, Pioneer eller Infinity :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focal Har jeg meget god erfaring med .

Selv de rimeligste høyttalerne spiller meget pent .

Min mening da .

Men er mye bra på markedet så om du har mulighet til å dra til en forhandler å lytte eller enda bedre få lytte i en demobil så anbefaler jeg det .

Lykke til med prosjektet .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe et så dyrt sett uten forsterker blir litt bortkasta penger, bare så det er klart! :)

Men uansett: Har ikke ei sjappe i nærheten som selger noen av de nevnte mærkene her a?

For det er i allefall tipset mitt: hør på forskjellige sett og velg det du synes høres penest ut!

Posten over så har audio-team anbefalt focal, jeg vil anbefale deg å ikke velge focal fordi jeg synes disskanten deres ikke høres bra ut i heletatt.

Grunnen til dette er nok en god blanding av forskjellige ører og forskjellige høytalere (bare fra samme produsent)

Det er mitt tips i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig .

RuZ, smaken er forskjellig .

Det har vi sett gjennom flere år med lyd konkurranser .

Har også hørt biler der Focal diskanten har vært for hard og skarp .

Men ikke på noen av bilene jeg har vært innvolvert i .

Så rådet er å prøve lytte om du ønsker noe som passer din smak .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider