Gå til innhold

skjørtebank

Ranger emnet


Waalseth

Anbefalte innlegg

min b230et har endel skjørtebank..før så var det bare når motoren var kald,og så forsvant de når den vart varm..men no er det heiletida..skadelig?

skjørtebank er vel at sylinderveggene er slitt å de blir litt fårstor klaring mellom sylindervegg og stempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørtebank vil jo si at skjørtene på stempla slår i sylindervegga hver gang det turner og lager en klakke lyd... Kommer av for stor klaring mellom stempel og sylinder ja...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjørtebank vil jo si at skjørtene på stempla slår i sylindervegga hver gang det turner og lager en klakke lyd... Kommer av for stor klaring mellom stempel og sylinder ja...

 

er de skadelig da? har hørt at skjørtebank er veldig normalt på 230et..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de skadelig da? har hørt at skjørtebank er veldig normalt på 230et..

 

Er jo såklart ikke helt bra, men ikke så utrolig farlig heller...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er jo nesten levert m bank fra fabrikk da.. Så lenge du ikke belaster motorn når den er kald og banker er det ikke så voldsomt farlig, men om du gjør det er det jo overliggende tjans for at det havarerer...

Banker det på varm motor kan du se fram til en overhalling, det er ikke bra i det hele tatt for å si det sånn....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er jo nesten levert m bank fra fabrikk da.. Så lenge du ikke belaster motorn når den er kald og banker er det ikke så voldsomt farlig, men om du gjør det er det jo overliggende tjans for at det havarerer...

Banker det på varm motor kan du se fram til en overhalling, det er ikke bra i det hele tatt for å si det sånn....

 

 

min har rullet 180000 og lyden er der når det er kaldt. men er det her vanlig?

men har også den tikkelyden små hyppige tikk er det ventilene? kan en justering hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også sånne bankelyder når motoren var kald før, trodde det var skjørtebank jeg, naiv som jeg var :)

det viste seg at ei av dysene har alltid vært nesten tett.. Noe som førte til sinnsyk varmgang på den sylinderen.. Endte opp med at stemplet kilte seg fast, og råden knakk..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså skjørtebank er jo heller ikke helt bra, sylinderene dine blir ovale etter en stund. Men min gamle ft hadde skjørtebank den og.. til den ble varm. og som sagt over her er det visst ganske normalt på disse motorene..

 

Men for all del. la nå den bli varm før du trår på noe spesielt.. slik som du egentlig alltid skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså skjørtebank er jo heller ikke helt bra, sylinderene dine blir ovale etter en stund. Men min gamle ft hadde skjørtebank den og.. til den ble varm. og som sagt over her er det visst ganske normalt på disse motorene..

 

Men for all del. la nå den bli varm før du trår på noe spesielt.. slik som du egentlig alltid skal gjøre!

 

jepp..kjører altid bilen fint til den er varm..skal skifte olje idag,å sjekke om de blir noe bedre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår