Gå til innhold

Hvordan gå frem

Somme

Anbefalte innlegg

Hei, holder på å skal montere senkefjørene mine nå, er ferdig fremme. Men bak var det ikke så lett, tog av demperen men fant fort ut jeg ikke fikk på de "biltema klemmene" som tar å presser sammen fjørene. Er det noen enkel måte å gjøre dettepå? bilen står på jekken ute enda å har ikke lyst til å la den stå slik :/.

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klemmer trenger du ikke bak, ikke foran heller:P

sett bilen på en støttebukk.

så tar du å skrur av den ene bolten på brua(bak)

er kun en bolt som trenger å taes ut.

så slepper du ned bruka.

og vips så er fjæra ute.

dette funker værtyfall hos meg:D

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Går ikke å bruke klemmer bak (er ikke plass til det) Har nettopp skifta på min, brukte 20min. bak på hver side, er utrolig enkelt bak. Brukte kanskje 2-3timer foran trur jeg, men der må du helst bruke klemmer for å få fjærene inn og ut igjen, hvis du har senkefjærer trenger du ikke det da når du skal ta dem inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke å bruke klemmer bak (er ikke plass til det) Har nettopp skifta på min, brukte 20min. bak på hver side, er utrolig enkelt bak. Brukte kanskje 2-3timer foran trur jeg, men der må du helst bruke klemmer for å få fjærene inn og ut igjen, hvis du har senkefjærer trenger du ikke det da når du skal ta dem inn.

hehe, fikk det til. Brukte sirkus 1 time på hele bilen var ganske lett faktisk :P

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider