Gå til innhold

Billig kamera, tips?

Ranger emnet

kleiven

Anbefalte innlegg

Er det mulig får åss som ikke har av de dyrerere kameraene å kunne ta noen litt mer spennendes bilder? Har ett Canon Ixus I kamera jeg driver å prøver litt. Men får liksom bare til kjedelige bilder

Har noen valg som opptil 15sek lukkertid og ISO fra 50-400.

Forventet ikke att jeg skal ta "råbra" bilder, men litt bedre kanskje

Her er ett bilde jeg tok i kveld, hva bør jeg gjøre annerledens?

Bilde011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bra ut på denne lille PDA-skjermen. Hvitbalansen ser riktig ut for meg da men. Prøv for eksempel og kanskje gå litt nœrmere bilen og gå litt lavere ned neste gang. greit med stativ når du skal bruke lavest mulig ISO, noe som ikke gir så kornete bilder. Prøv gjerne noen fler bilder og legg ut her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raska sammen noen tips jeg kom på i farten:

-så rein bil som mulig

-lavere iso

-ordne hvitbalansen helt 100%

-stativ (nesten uansett)

-bakgrunn som gjør at bilen står fram (f.eks gul bil på mørk bakgrunn)

-bakgrunn som ikke er forstyrrende (trær og stolper som gror opp av taket er NONO)

-bedre belysning (vanlig gatelys suger)

-et godt tips er å ikke fotografere nattbilder hvis man enda ikke har taket på bilder i dagslys.

-gå litt unna, gå nærmere, test vinkler. se hvordan du kan det mest spennende.

-horisonten må ikke være vanrett, eksprementer med kamera LITT på skrå for å få litt kul bilde effekt. Personlig misliker jeg da denne vinkelen blir for stor.

-ikke ha personer i bilen hvis bilen står rolig

-ikke vinduer nedsveivet

-eksprementer også med hva som ser best ut av kjørelys eller parklys på bilen på de forskjellige vinklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :) skal prøve meg litt meire fram, å legge ut det jeg synes blir ok.

Men hvitbalansen? Ser dere nevner den, hva er det egentlig?

Den stiller, enkelt og greit, fargenivået fra innendørslys, til glødelamper, til ute osv.

Har du feil hvitbalanse, eller WB som det står på de fleste kameraer, blir bildene enten veldig rød, grønne, blå eller gule etc. :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår