Gå til innhold

Bilstereo projekt, trenger litt hjelp!

Ranger emnet

Bipolar

Anbefalte innlegg

Hey!

Jobber nå med et kjempeprojekt innen bilstereo.

Men er litt usikker på om jeg trenger kondensatorer, ekstra batteri, dynamo osv. osv.

Bilen skal hvertfall utstyres med:

2stk Pioneer 6x9" TS-E6996 (Toppmodellen)

2stk Pioneer 4.5" (litt usikker på hvilken modell)

4stk Pioneer 17cm 3veis TS-E1796

2stk Pioneer 12" TS-W5000SPL (En av verstingene til Pioneer)

2stk Earthquake Earthquake PHD 10000 (1 til hver subwoofer, hver forsterker gir opp til 5.000w)

Også skal jeg ha 1stk 4kanals forsterker og 2stk 2kanals forsterker, litt usikker på hvilke ennå.

Som dere ser skal bilen ha en sinnsykt stereo, og da trenger jeg litt hjelp til hva annet en det jeg har skrevet opp jeg trenger å bruke.

Gi meg gjerne linker på hvor jeg bør kjøpe ekstra batteri, kondensator osv.

M.v.h

Bipolar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye effekt blir det sansynligvis nødvendig med kondensator(er) for å holde spenningen oppe selv om du bytter dynamo og setter i aldri så mange batterier.

Du må uansett oppgradere alle viktige strømkabler til 50 mm2 (0 gauge).

Jeg har et par ubrukte hybridkondensatorer på 40 F som selges "billig" :)

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149765

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar BeemerZ1...Så dyre kondensatorer vil jeg nok ikke kjøpe, men ellers takk for tilbudet =)

Får også høre at Earthquake forsterkeren jeg har vurdert å kjøpe til hver av basserne mine (Pioneer W5000SPL) er for små til å dra elementa, altså 1stk. Earthquake PHD 10000 er for liten til å dra 1stk. Pioneer TS-W5000SPL.

Noen som har noen formening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar BeemerZ1...Så dyre kondensatorer vil jeg nok ikke kjøpe, men ellers takk for tilbudet =)

Får også høre at Earthquake forsterkeren jeg har vurdert å kjøpe til hver av basserne mine (Pioneer W5000SPL) er for små til å dra elementa, altså 1stk. Earthquake PHD 10000 er for liten til å dra 1stk. Pioneer TS-W5000SPL.

Noen som har noen formening om dette?

Det kan ikke stemme.

De tåler ikke sååå sinnsykt mye...

Kommer selvfølgelig an på hvordan det blir brukt :)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider