maxhp Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 hei jeg lurer på hva som sjekkes på en eu-kontroll. hvis jeg har en mazd 626 2.0i 90hk 1991 og jeg vill trimme den til eks 100hk(altå10hk) hvor mye ville dette koste meg å regstrere? Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Ikke noe :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Vel, 10hk kan du faktisk endre ca lovlig.. Og siden bilen er over 10 år, så er det ikke avgifter for det heller.. På eu så sjekker de understell, bremser, lys.. Rett og slett sikkerhet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxhp Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Vel, 10hk kan du faktisk endre ca lovlig.. Og siden bilen er over 10 år, så er det ikke avgifter for det heller.. På eu så sjekker de understell, bremser, lys.. Rett og slett sikkerhet hvor mye kan jeg trime bile min(lovlig) og hvor mye må jeg regne med å betale pr hest? Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Du kan øke motorens ytelse med 15 eller var det 25% uten å måtte betale.. øker du mer, må du betale hk-avgift som jeg ikke husker i hodet... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Nok en gang: Og siden bilen er over 10 år, så er det ikke avgifter for det heller.. Det vil mao ikke koste deg noe for trimming annet en selve kostnadene for trimmingene alene. Derimot så går du over grensen som er hmm husker jeg ikke om det er 12% ? av den yter orginalt vil det ikke gå foruten at mazda kan gå god for dette og gi deg papirer på det. Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 du kan trimme din mazda til 1000hk uten og måtte betale avgift for dette! siden bilen din er såppas gammel! regner da og med at den har vært i landed hele sitt liv på veien edit: slått på målstreken av camryfellow :P Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 men hvis du skal ha 1000 hk så må du skifte bremser og forskjellig. du kan endre 15% uten å gjøre noen ting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 men hvis du skal ha 1000 hk så må du skifte bremser og forskjellig. du kan endre 15% uten å gjøre noen ting.. Mange som lever i drømmeverden... Man får aldri godkjent en normal bil med 1000hk uansett.. Du kan sette på det råeste understellet som finnes, blir ikke godkjent i norge uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Mange som lever i drømmeverden... Man får aldri godkjent en normal bil med 1000hk uansett.. Du kan sette på det råeste understellet som finnes, blir ikke godkjent i norge uansett bli det gjort rett skal alt være muli å mannen he penga , å alt bli testa osv. he no dinna granadaen som he 1000+hk som skal være registret Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exence Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Mange som lever i drømmeverden... Man får aldri godkjent en normal bil med 1000hk uansett.. Du kan sette på det råeste understellet som finnes, blir ikke godkjent i norge uansett Hva med den gategodkjente Granadaen i norge meg 1500hk? den er godkjent den!... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Og den Granadaen er fortsatt Tüv godkjent, ikke godkjent i Norge.. Enough said? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Herregud så masse rart folk "trur" Under en kjapp telefonsamtale med biltilsynet i fjor så sa de at prosentgrensen for hvor mye effekt bilen din kan ha over orginalt er ganske varierende.. de tar det litt på sjønn, men grunnen til at en sånn "grense" finnes er fordi at de ikke klarer å måle effekten helt nøyaktig.. dermed 10% slingringsmonn! Og. hvis bilen var førstegangsregistrert her i Norge for over 10 år siden slipper man å betale avgift ved en eventuell effektøkning. Kilder: Statens Vegvesen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 men hvis du skal øke effekten med mer enn 15% eller hva det er så må det skiftes bremser og eventuelt noe på understell. og da kommer det en liten avgift for at det skal bli godkjent inn i vognkort. etter det jeg har skjønt. det var det jeg fikk høre når jeg prata med dem om en bil. for bremsene må tåle effekten. og hvis effekten blir endret så skal det vel skrives et annet tall i vognkort?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 men hvis du skal øke effekten med mer enn 15% eller hva det er så må det skiftes bremser og eventuelt noe på understell. og da kommer det en liten avgift for at det skal bli godkjent inn i vognkort. etter det jeg har skjønt. det var det jeg fikk høre når jeg prata med dem om en bil. for bremsene må tåle effekten. og hvis effekten blir endret så skal det vel skrives et annet tall i vognkort?! Eneste "Avgiften" som kan komme, er de få hundrelappene det koster å få BT til å se på bilen... Det er IKKE hk avgift på biler som er eldre enn 10 år (evnt vært i norge over 10 år) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.