Gå til innhold

hva sjekkes på eu-kontrol?

Ranger emnet

maxhp

Anbefalte innlegg

Og den Granadaen er fortsatt Tüv godkjent, ikke godkjent i Norge.. Enough said?

den hakje hatt norske skilt vist iste då luren, tuv godkjent e no gått nåkk får biltilsynet, når nåken kan gå go får at konstruksjonen på bilen tåler påkjenningane av hk / nm so kan no den bli godkjent.

samme so en bilprodusent sei at den modelen tåler 200hk og det går dei go får , og då har ikkje bf nåke å sei so lenge bremse og fjærere og totalvekta er ok

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ser topic her, så tenkte jeg at jeg faktisk kunne få vite hva de sjekka på en eu kontroll, ikke masse poster om en granada med 1000 hester, bytting av understell og masse mas. går det ikke ann holde en tråd til topic da? letter finne det man leter etter når man bruker søkefunksjonen også. Hva faen trenger jeg å vite om en granada med 1000 hester og luft i dekka? trenger å vite hva de sjekker på eu jeg, så får heller lage meg ett eget topic, granada free.

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hakje hatt norske skilt vist iste då luren, tuv godkjent e no gått nåkk får biltilsynet, når nåken kan gå go får at konstruksjonen på bilen tåler påkjenningane av hk / nm so kan no den bli godkjent.

samme so en bilprodusent sei at den modelen tåler 200hk og det går dei go får , og då har ikkje bf nåke å sei so lenge bremse og fjærere og totalvekta er ok

Jessu....

Jeg skrev at den var godkjent hos TÜV, og ikke i norge... Og da mente jeg jo selvfølgelig at den ble godkjent der nede først, for alle vet jo at TÛV er bra nok for å få ting godkjent i dette land..

Ergo: Ikke godkjent DIREKTE i norge.. Forstår nå? :magic:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ser topic her, så tenkte jeg at jeg faktisk kunne få vite hva de sjekka på en eu kontroll, ikke masse poster om en granada med 1000 hester, bytting av understell og masse mas. går det ikke ann holde en tråd til topic da? letter finne det man leter etter når man bruker søkefunksjonen også. Hva faen trenger jeg å vite om en granada med 1000 hester og luft i dekka? trenger å vite hva de sjekker på eu jeg, så får heller lage meg ett eget topic, granada free.
På eu så sjekker de understell, bremser, lys.. Rett og slett sikkerhet

Pluss avgasser da seff... Og om det er no bærende konstruksjon som er ødelagt (kanaler, ruter etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessu....

Jeg skrev at den var godkjent hos TÜV, og ikke i norge... Og da mente jeg jo selvfølgelig at den ble godkjent der nede først, for alle vet jo at TÛV er bra nok for å få ting godkjent i dette land..

Ergo: Ikke godkjent DIREKTE i norge.. Forstår nå? :magic:

ja den e grei

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss avgasser da seff... Og om det er no bærende konstruksjon som er ødelagt (kanaler, ruter etc)

Takk for svar :) Grunnen til at jeg blir så irritert, er at mangen ganger jeg søker for å slippe poste om noe som allerede er forklart opp og i mente, så dukker det opp poster med lovende topic, som er full av drit. Samt jeg ser folk som vil ha aldersgrense på forumet.

Et bilforum med så fint navn som faktisk bilforumet, bør være åpent for alle, i alle aldre synes jeg. Interressen for bil kommer ikke ved bestått oppkjøring:)

Fikk lappen i dag, så burde vel egentlig være i litt bedre humør jeg :)

Håper ingen tar mitt sure oppstøt på feil måte. :):boxing

Men, for å holde topic, Har korte dempere på bilen min fremme, men ikke bak. Senkesett med tuv, men det jeg lurte på, er om demperne mine er noen grunn til at den ikke blir godkjent?

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, for å holde topic, Har korte dempere på bilen min fremme, men ikke bak. Senkesett med tuv, men det jeg lurte på, er om demperne mine er noen grunn til at den ikke blir godkjent?

De vil nok mest sansynlig ikke godkjenne dette, skal nok være enten senket - eller ikke senket. Altså må du ha både foran og bak - eller ingen ting. Men dra til plassen du har tenkt å ta eu-kontroll å spørr om dette så vil de nok gi deg et fornuftig svar. Kan jo være at der gjennom fingrene om du er heldig.

1997 Audi a4 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye kan jeg trime bile min(lovlig) og hvor mye må jeg regne med å betale pr hest?

Bilen din kan godkjennes med ca 170hk

Men hvis du har trommel bremser bak, må du bytte til bakstilling fra en bil med 16V motoren for og få skivebremser bak.

Grunn regelen er max 20% økning

16v uten cat har 148hk + 20% = 177 hk

de skader heller ikke å legge frem dokumentasjon på at Bremsene er identiske med bremsene på en 626 eller Mx6 med 2,2L turbomotoren.

Jeg har selv 170hk skrevet inn i vognkortet på min turbokonverterte 88 626 16v Coupe

Husker ikke hvor mye det kostet og godkjenne bilen, men tror det var rundt 700kr (ingen avgift på effekt økningen på +10 gamle biler)

Forsikringa gikk opp med 80 kr per år da jeg forlangt å få forandringen skrevet inn i forsikrings papirene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider