Gå til innhold

Folks bakgrunn.

Ranger emnet

RuuDpus

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

erfaring: ikke mye? :hvaskjera prosjektet ditt er jo dritbra :blunk:

Dette er erfaringer jeg gjør meg, ikke erfaringer jeg har fra før. Er under opplæring på bilstereofronten jeg nå

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 17

Utdanning: tømrer (Læra i mai)

Erfaringer: Alt jeg kan om bilstereo har jeg lært fra Bilforumet.net

Hobby: Bilstereo har jeg bare hatt som hobby i 1-2 år, men hifi/hjemmekino har jeg hatt siden jeg var 4:D

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alder : 26,11

utdanning : 2 år byggfag skole , fagbrev som sveiser

erfaringer : starta med bilstereo i 1992 , har drevet med db drag noen år , glir nå over i finlydibil kategorien , holder på å bygge litt sammen med Tholandsli , å skal bygge litt i min egen bil utover våren

hobby : bil ........

2001 mondeo Tddi stv

87/91 sierra cosworth 4x4

x 92 fiesta xr2i 1,8 16v

x 88 sierra sedan

x 90 sierra combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 30

Yrke: Ferskvaresjef og eier av Engen Audio (Bilstereo)

Utdannelse: 7 år regnskap, Fagbrev som fiskehandler og butikkslakter, jobbet med salg og service i 15 år.

Anlegg: Bygget min første kasse for 12 år siden og bygger enda.. Alt fra enkelt anlegg til det noe over middels tunge anlegget i Seat Arosa`n. Konkurrert i Nasca og EMMA i endel år og blitt norgesmester 2 ganger. Lyddommer i Emma og dømmer i NM, SM og EM.

Bakgrunn med stereo: Har holdt på med litt stereo siden jeg var 10 med Teac komponenter, holder hovedsaklig på med go lyd i bil

Mål med anlegget: Få ett anlegg til 300.000++ til å spille bra..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 33

Utdanning: Et par år elektronikk på høyskole og et par år IT etterpå.

Yrke: Innenfor IT, flyttet med firma fra Sverige til Oslo høsten 2002.

Interesse: Data, lyd, bilde, elektronikk og motor.

Erfaring: Startet med å bygge bilstereo i begynnelsen av 90-talet. Har vært med om å bygge et 10-tal bilinstallasjoner samt designet, konstruert og bygget et 30-tal hjemmehøgtalere på hobbybasis. Liker utfordringer som å få best mulig lyd og bilde med begrenset materiale/budsjett. Gir en ekstra dimensjon som fører videre til fordypning av kunnskap for å velge komponenter og få det meste ut av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: En psycho 16åring :D

Bygg: Aldri bygd en bilstereo før, bygger min første bilstereo nå i sommer 2007. Men har derimot drevet med hjemmekino i omtrent 6år, og hadde vel et hjemmekinoanlegg til litt over 150.000kr...så innenfor det kan jeg litt mer :)

Har jobba seriøst med bilstereo: nei, det kommer sikkert!

Hvor mange år med bilstereointeresse: interessen har liggi der i omtrent 1 1/2år, men jobber på spreng for å bli erfaren innen bilstereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 22 i år

Utdanning: Elektro videregående, + diverse kurs

Jobb: Elektroreperatør m. kjøling(montør/reperatør)

"avdelingsleder":)

-

Bygg: tja, innenfor bilstereo startet det våren 03 og har ballet på seg.. byttet heller ut bilene, fremfor å bygge nye etter nye løsninger :) må vel ha 2 par hender for å telle bilstereobygg, men har holdt på med hjemmestereo med en kamerat siden vi var 10 vel :)

Nåværende: holder på med et Soundstream bygge med blaupunkt hovedenhet og "blackbox" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 24

Bygg: "3" i egen bil(er). Mye oppgraderinger og endringer underveis. 3-4 i andres biler (mindre endringer stort sett).

Har jobba seriøst med bilstereo: nei

Hvor mange år med bilstereointeresse: 7-8 år tenker jeg

Utdanning: Div. elektro og it.

Yrke: IT i offentlig sektor, etc..

Mvh

Dan

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: Ble nettopp 22! :)

Utdannelse: GK Elektro, VK1 Elektronikk, VK2 Serviceelektronikk

Yrke: Begynte nylig som telemontør, teknisk operatør i 3 år før det.

Drevet profesjonelt med bilstereo: Overhodet ikke

Bygg: 8-9 bygg i egne biler av forskjellig størrelse og type, stort sett middels prisklasse (10-20k). Ikke alle har blitt kosmetisk sluttført, bygger ofte om før jeg blir ferdig med et design. Bytter alt for ofte bil også. Hjelper også andre iblant, nå holder jeg på med bilen til ei venninne av dama. Starter snart mitt eget bygg for sesongen også.

År med bilstereo: Ca 5 år, vært "med" en del lenger pga bl.a. eldre brødre som fikk bil før meg.

Brenner for: Å presse prisene på bilstereo ned, så det blir flere med kvalitetsstereo og færre med Xelent. Øh, jeg mener så klart "generell taiwandritt". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder:21

Utdannelse: GK byggfag, Vk1 betongfag

Yrke: Jobbber som forskalings snekker

Bilstereo bygg: hatt 2 biler med 2-3 forkjellige løsninger som aldri ble ferdig..

planer : kjøpte "ny" bil i desember (maken til den jeg hadde før, bare mere motor, anna farge og litt mere sportslig..) med plan om og bygge et anlegg som skal være enkelt, praktisk, lett som i kg.. minst mulig modifiseringer av bilen.. for og ha en bil som fungerer best mulig i det daglige.. samtidlig som at jeg har lyst/tenkt litt på EMMA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år, utdannet møbelsnekker, og jobbet som dette fram til nyttår. Har hatt bilstereo som altoppslukende hobby i vel 10 år, og har konkurrert de siste 7. Norgesmester i 2003, 2005 og 2006 i Pro Unlimited. Dansk mester i 2005, som gjest. Har vært installasjonsdommer i EMMA siden 2003.

Er nå daglig leder for InstallBay Hamar AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider