Gå til innhold

skal kjøpe meg 850:D

Ranger emnet


garrett_T4

Anbefalte innlegg

Gjest ReVolvolution

2,5 20V GLT er med 170 hk... Greit hvis du liker å kjøre fort :D 1995 modellen er vel med nye typen støtfangere og lavere front hvis jeg ikke husker feil.. 850 GL er grei bil med B5252S motor og 144 hk, drar fint, og har en toppfart på 210 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Tja, er jo det vanlige man må se etter, bremser, hjullagre, og høre etter ulyder og slikt.. Du bør kanskje styre unna 2 literen, da får du en lite sprek motor synes jeg da.. Til den prisen du søker, så burde du kunne finne en fin 1994/95 GLT, stasjonsvogn eller sedan...

 

Gammel type 850: http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1367230 - Gamle front, og baklykter, gamle støtfangere

Ny type: http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1351263 - Nye lykter framme og bak, ny front, mulighet for refinement-fanger, og andre støtfangere..

 

Annen motor på den nyere, men er mer stabile og mindre feil med de motorene..

 

Jeg ville ha kjøpt en som er over 1995, og sett etter en med 2,5 144 hk, evt turbo, hvis du finner det så billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke lete lenge for å finne flere tråder om tips ved kjøp av 850. F.eks http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155662

 

Ellers kom de nye lyktene i 1994 (modellåret 1995), bortsett fra på T5 og GLT(?)-modellene der de dukket opp et år tidligere. Greit å tenke på hvis du vil bytte til andre lykter (http://www.asane-bilopphugging.no/bil/images/styling/juletilbud2003/juletilbud2003_blinklykter_klart_glass/02_850_lykt_vsf_klar.jpg), da er det plug n' play med den nye typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution
litt of topic , men siden det ble nevn topp fart her !

så vist æ ikke klare å nå topp farten ???!!!

ka som kan være feil ? fartsperre ?

kommer kun til 180-90 liksom etter det er det ikke bevegelse i nåla ;)

 

Hvis det er B5252S du har, så skal den være 210.. Mer turte jeg ikke.. Hadde dog 3 personer i bilen, og last fra svinesund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ser det er lite 2,0T på markedet da, å er 2,5 20v renault motor??? va en som sa det her i sta.....

 

Alle Volvo sine 5`re er Volvo, 2,5 20v har en tendens til å bruke litt olje, ikke noe farlig med det annet en at det er irriterende med en blå glufs en gang iblant.

Sjekk også etter lekasje mellom motor og gearkasse da dette er litt for vanelig.

Jeg hadde nok gått for en 2,5 20v eller en 2.0lt, 2,5 10v blir litt sløv egentelig, må opp i pris for å få tak i en bra en men det er det verdt.

Ellers slitesterke biler.

T5 begynner jo også å falle i prisen så det er jo greit å lete etter en slik en også.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg selv har en 850 stv. 2,510v. vært fornøyd med den bilen, bortsett fra at gearkassa nettopp røyk da. den er til salgs med byttet kasse etterhvert. for 80 000, sjekk ut tråden min.

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår