maxmix Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Shitt, dama har rotet det til, vi satt og pratet om bil isted så sier jeg at hmm lurer på når vi skal ha eukontroll på bilen.. Den kom jo for lengesiden den lappen sier hun.. går og leser den og der står det frist jan 2007 så det er 1 dag på seg til og fixe kontrollen.. hvordan er reglene er det automatiskt avskiltning eller får man purring og 1mnd på og få sjekket bilen? huff damer altså :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 ring dem og si ifra.. så får du som regel en måned ekstra tid Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Trur ikke det er no' farlig å overgå datoen, innen en viss tid da. Har en bekjent, nå gjelder dette veteran da, men trur den bilen har gått et par måneder over uten noe nytt sinna brev. Jeg er for tiden uten lappen og min bil skal inn i februar, men jeg ha'kke tanker om å gjøre noe med den før jeg kan kjøre selv igjen, utti april en gang. Men får se hva som skjer eller høre om noen andre har erfaring på området. Litt interessant for meg også. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 du får purring, og avskiltingsbegjær.... det står m.a.o at hvis purken/vegvesenet finner bilen, så klipper de skiltene... etter min erfaring kommer de ikke til å prøve å finne deg, (oppsøke deg) men hvis du blir stoppa i vanlig kontroll, så ryker skiltene.... så med mindre du pleier å bli stoppa, er ikke det noe stress egentlig... det du derimot BØR gjøre, er å ringe forsikrings selskapet ditt, og høre med de om forsikringen din er gyldig selvom eu kontroll er passert... hvis ikke, bør du la bilen stå.. ;) ring og bestill time fortest mulig til kontroll, og få d fikset... Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 etter min erfaring kommer de ikke til å prøve å finne deg, (oppsøke deg) Nettopp det jeg tenkte også. Håper virkelig purken har bedre ting å gjøre lissom;) Men når time er bestilt så kan de vel ikke gjøre så mye etter veien heller, om en kan bevise det i alle fall. Sjeldent de sjekker sånt ved vanlige rutinekontroller vel? Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Skal ringe rundt og få bestillt eukontroll i morgen, og få helst iløpet av uka hvist noen har tid da.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Nettopp det jeg tenkte også. Håper virkelig purken har bedre ting å gjøre lissom;) Men når time er bestilt så kan de vel ikke gjøre så mye etter veien heller, om en kan bevise det i alle fall. Sjeldent de sjekker sånt ved vanlige rutinekontroller vel? Er det begjæring på bilen tar de skiltene, uansett om du har bestilt time til EU. Men som det ble nevnt tidligere i tråden - ring dem så får du en måned ekstra. Gjorde det på Chevy'en min rett før jul. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Jeg hadde EU kontroll EGENTLIG i juli.. Glemte rett og slett hele greia.. :P Fikk brev i starten av Desember. Der sto det at om bilen ikke ble godkjent før utgangen av året så ble den avskiltet. Så slapp av.. du har mer enn god nok tid. Men gjør det så fort som mulig og få det ut av verden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwood Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Det som skjer,er at du i førsten av februar får en purring og automatisk fris ut februar...etter det blir det avskiltningsbegjær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Som kenwood sier, du får nytt brev en av dagene, og du har automatisk ut måneden etter kontrollmåneden før det går ut begjæring om avregistrering. Så de som mener du skal ringe, det er å kaste bort tid og penger på å spør om noe du allerede har. Skal du søke om utsettelse skal du i teorien gjøre det skriftlig. Men du har ikke flere måneder på deg. I begynnelsen av mars vil nok systemet booke deg på en avskiltningsliste. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Hadde en bil som stod her i 7mnd etter den skulle vært godkjent, skjedde aldri noe.. Bare kjørte bilen på verksted, tok en eukontroll og vips så var det greit igjen ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Det skjer sjelden noe som helst hvis man ikke blir stoppet i en utekontroll, eller kjører/parkerer med en oblat med feil farge. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Som kenwood sier, du får nytt brev en av dagene, og du har automatisk ut måneden etter kontrollmåneden før det går ut begjæring om avregistrering.Så de som mener du skal ringe, det er å kaste bort tid og penger på å spør om noe du allerede har. ringte verkstedet i dag og de hadde samme beroligende melding, så det var ikke noe stress med kontroll denne uken :) fikk time 16feb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Jeg hadde EU kontroll EGENTLIG i juli.. Glemte rett og slett hele greia.. :PFikk brev i starten av Desember. Der sto det at om bilen ikke ble godkjent før utgangen av året så ble den avskiltet. Så slapp av.. du har mer enn god nok tid. Men gjør det så fort som mulig og få det ut av verden :) Sannsynligvis ikke i juli, men i november, så at du fikk frist ut året (desember) er nok helt normalt. Antakeligvis har du 7 som siste tall i registreringsnummeret ditt, noe som medfører at du skal inn til kontroll i november, da juli og desember ikke blir brukt som kontrollmåneder pga mye ferieavvikling og fridager, men heller til å la ettersleperne få seg en liten sjans også. Du har forøvrg totalt et halvt år (6 mnd) på å få utført EU kontroll på bilen din, den aktuelle måneden den skal være inne og de 4 forutgående månedene kan du utføre en EU kontroll på bilen, og om du ikke har klart det innen denne femte måneden så får du en ekstra måned, altså 6 måneder til sammen. Så om du ikke har helt spesieller grunner for å overstige dette får du nok ikke noe utsettelse utover den ekstra måneden som du tror du er så heldig å få etter at bilen egentlig skulle vært godkjent. Men så lenge alt er i orden er det bare å kjøre på.. alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg