Gå til innhold

Bmw 520/m5

Ranger emnet


TG opel

Anbefalte innlegg

ok takk. driv å lurer på om jeg skal kjøpe en m5 i tyskland og en 520 i Norge også sette over alt fra m5'n også godkjenne det. for i og med at den eventuelle bilen er over 10 år så koster det ikke noe å gjøre det. kun den lille avgiften BT skal ha for å endre vognkort. veit noen her om det er noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk. driv å lurer på om jeg skal kjøpe en m5 i tyskland og en 520 i Norge også sette over alt fra m5'n også godkjenne det. for i og med at den eventuelle bilen er over 10 år så koster det ikke noe å gjøre det. kun den lille avgiften BT skal ha for å endre vognkort. veit noen her om det er noe mer?

 

Har bygget om fra 518 til 535. Hentet selv bil i tyskland og synes det var veldig greit!! Ser at det finnes en del biler i sverige også som ikke er så dyre. Enklere å hente biler der om man finner noe bra. Tror i det store og hele at det er billigere å hente en hel bil enn å kjøpe deler i "hyt og pine" her i Norge.

Tror mitt prosjekt med nye dempere og senke-fjærer kom på ca 35.000 og da er henting i tyskland inkludert....

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141349

 

NB: skal du bygge om bilen så gå for all del og snakk med vegkontoret du skal forholde deg til på forhånd!! En god kontakt hele veien kan gjøre ombygingen til en hyggelig opplevelse!! Mange som sliter med biler de har bygget om og så kommer i ettertid å vil ha godkjent!!! (bare et lite tips...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en link til en svensk side eller sted. takk for info når det gjelder kontakt. det eneste som er så jævlig syn er at den bilen man eventuelt henter fra tyskland er egentlig alt for fin til å plukke ned i molekyler. men trur dette går over når man "plutselig" har en like strøken bil med skilter. takk for info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRANS75/77:

Jeg leste den tråden om din bmw. kunne ikke du skrevet en privat melding til meg om alt du gjorde helt fra bunnen. og helt fram til det var en 535??

Send meg pm så kan du evt på mailadressa mi. syns det virker interessant. hvor lang tid gikk det fra du henta bilen til det var en 535??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Husker ikke helt hvor lang tid jeg brukte!! men ca en måned på ombyggingen og kanskje 1 månded på pussing og klargjøring for lakkering!!

Er vel ganske kurrant og skru bmw. Alt fra en M5 passer rett inn i en 520 skulle jeg tro!! var i hvertfall slik når jeg bygget om fra 518 til 535!!

Ledningsnettet er veldig greit å bytte også... men det bør merkes for å være 100% sikker på at det blir riktig!!

ombygging022.jpg

 

ombygging015.jpg

 

ombygging012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... er vel ikke så mye å si om ombyggingen!! Stort sett bare å begynne det!! En ting som jeg har nevnt før, er at man bør søke eller ta seg en tur innom den trafikk-stasjonen som står for godkjenningen!!

Tror ut fra egen erfaring og hørt av andre at det kan gå mye lettere å få godkjent en ombyging da!! Skulle ellers ikke være så vanskelig å finne dokumentasjon på tilsvarende ombygde biler. Står ganske mange av dem på autodb.no til tider!!

 

Skal du bygge fra 520 til M5 må du forresten bytte bensinpumpe mener jeg å huske (eller kanskje like greit hele tanken). På de andre modellene er denne lik (518-535)

Du må også bytte ledningsnett, noe som skal gå greit om man går litt systematisk til verks og merker godt (jeg brukte fryseteip og skrev på). Er greit om man rensker den norske bilen på forhånd så det bare er å legge rett over!! Lurt å ta noe bilder... spesielt ved sikringsboksen og ned mot fothvileren til venstrefoten!! Her sitter alle koblingene som går til resten av bilen!!

Forstilling og bakstilling kan skrues av helt... etter at motor og girkasse er tatt ut!!! bakstillinga sitter i 7 skruer eller noe mener jeg å huske... så løsner alt! Forstillinga er omtrent det samme... kanskje 8 skruer eller noe så løsner alt og kan flyttes over.

Kommer ikke på alt i farten, men er ganske sikker på at ombyggingen er en relativt grei sak for de fleste!! BMW er stort sett enkelt å skru på......

 

Lykke til:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår