Gå til innhold

Typiske feil\slitasjer på bmw 5-serie?

Ranger emnet


Volvo_NissE

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har sett litt på bmw 5-serie i det siste, men jeg lurer litt på hva som er mest vanlig av slitedeler på disse når de har runda 200000km. Hvordan er det med å få tak i deler til bmw? Må dette bestilles fra tyskland? Er det dyr forsikring på disse bilene på ungdom under 23år?

 

Har sett litt på denne, men jeg er litt usikker enda. Har ikke hatt noe bil før så jeg spør etter erfarne folk :)

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1369159#bilder

 

Takker for svar :)

Vw Golf 2.

X Saab 900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis vannpumpa og termostaten må byttes, tyder det på at bilen har problemer med at den går varm... Da kan du i værste fall oppleve at toppen sprekker... dyrt...

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis vannpumpa og termostaten må byttes, tyder det på at bilen har problemer med at den går varm... Da kan du i værste fall oppleve at toppen sprekker... dyrt...

 

 

Foringer på BMW slites ofte ut og må byttes. Gjør du det selv er kostnadene helt overkommerlige.

Selv har jeg bestilt litt foringer fra USA hvor de koster en brøkdel av Norske priser: se på http://www.ebay.com Der ligger det mye til bmw om man søker litt og gjør seg kjent med sidene. I europa har man en stor side i Sverige som heter http://www.autopower.se/ Der ligger det mye nyttig info samt en del billig brukte deler.

Kjører selv en ombygget 535 og den motoren har tålt mye juling. Stort sett flatt jern fra A til Å hele tiden!! Vanskelig å la være... hehehe :hondakick Det man må være litt nøye med når det gjelder motor, er olje!! Kjører man med dårlig olje på disse bilene går kammen til h.... på grunn av tynne oljerør som skal smøre i toppen. Ventiltikking forekommer mao ofte på disse bilene. Sterk og holdbar motor da om man passer på dette... er forresten registerKJEDE på disse bilen... noe som er en stor fordel.

Lykke til med kjøp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en 525 88 betalte rundt 6000 i året med delkasko 23 år 25% bonus.Som nevnt over her er det en del foringer stag ol,men de er også plaget med en del el feil og vindusviskerne er ett problem da gjennomføringen blir slitt.Det var ikke noe gøy å fikse,ellers er det kjempegode biler å kjøre.var fornøyd med min.

92 e34 520 it

79 e21 323/m30b35

74 Ford Capri MKII/III'

69 Ford 17M HT coupe(raggebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du har kommet på rett tankegang når du vurderer BMW! :cheers:

 

Er driftsikre og utrolig behagelige biler! Har selv hatt en 94 320 cab, og kjører nå en 97 520iA.. Er utrolig fornøyd! Brodern har hatt en 92 525 og en 97 M3 og han har heller ingen ting å utsette.. kanskje derfor han har investert i en 2004 535TD stv til familien! Det er vel gjerne et kjennetegn på de fleste BMW eiere, når de først har hatt en så går de som regel ikke over til Toyota etterpå! :D

 

3-serien er ok, morsomme ungdomsbiler men begynner å bli litt kjedelige derom de ikke har litt ekstra under panseret. 5-serien er mer for de som ønsker deilig kjørekomfort! Store og tunge, men dæven å behagelige!

 

Når det gjelder standard feil så er denne linken her utrolig nyttig, der det står det meste om alle modellene siden du ikke nevner hvilken type du vurderer.

For oversikt over spesifikasjoner som vekt, Hk, ytelse mm se: http://www.autopower.se/modellguiden/default.asp

 

For oversikt over generelle feil på hver enkelt modell se:http://www.autopower.se/begagnatguiden/default.asp

(her klikker du bare øverst oppe på hver modell for å få en utfyllende oversikt, eks E30, E32 osv)

 

Selv er gjengangerfeil jeg har opplevd Airbag lys som tennes pga brudd i kabel under passasjer setet. Thats it! :yodude:

 

Men vær oppmerksom på at føreren er BMW`s værste fiende! Dersom det slurves med service og motoren kjøres hardt når den er kald er levetiden svært kort! Tas den vare på så er den bortimot skuddsikker!

Husk også at modeller med større motor som 325 og 525 f eks, blir gjerne kjørt hardere enn de mindre.. Finner du en som ikke har blitt ungdomskjørt er du ganske bænkers! (trenger selvfølgelig ikke å ha blitt harva bare pga ungdom, men hey.. nettopp fått lappen -->ut å kjør bmw.. =gassen i bånn i de fleste tilfeller! hehe )

-Service historikk er seff heller ikke å fornekte.. hehe..

 

tja..har jeg utelatt noe? Jo! Deler.. er ganske ok priser i grunn! Forhandler selv så har litt rabatter. Her er en nyttig link til bmw-deler dersom du ikke vil benytte deg av ebay.de eller ebay.com (mye bra på både tysk og amerikansk side, mer utvalg på den tyske) GS Bildeler --> http://nettbutikk.gsbildeler.no/

 

forsikringer varierer stort fra selskap til selskap.. en kamerat hevder IF skulle ha 16 000 for delkasko på en 91 525, mens gjensidige krevde rundt 6000.. Dette var med 20% startbonus. Tips: ta en lang ringerunde, MYE å spare her!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste feilen som alltid går igjen på alle E34 BMW'er er vel trege dørhåndtak når det er kaldt! vannpumpe er en svakhet, men hvis du følger med på dashen når du kjører er ikke dette noe å bli skremt av! :) lykke til!

 

Også den 12V motoren du har linket opp til der tikker mye mer og oftere enn 24V, det har ikke noe å si på motoren, men det er irriterende lyd...

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn tak i et eksemplar med M50 motor, altså den med 24V istedenfor 12V. Mye mer "pålitelig" motor. Ellers er vel bremser noe man må passe litt på, slites fort med en såpass tung bil. Og husk, ALDRI kjør den hardt hvis den er kald. Varm den sakte opp før du gasser.

 

Når det gjelder deler er det utrolig bra utvalg.

 

http://www.gsbildeler.no

http://www.schmiedmann.no

http://www.koed.dk

 

Det er gode sider for kjøp av deler, i tilegg er det bare oppspinn at BMW deler er så forbanna dyrt. Er helt OK priser.

 

Rust er sjelden et stort problem på disse bilene, men det kan være lurt å ta en sjekk rundt tanklokk, bagasjeromsluke og ved jekkfester.

---------------------------------------------------

BMW 525 24V E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei,

 

Jeg har sett litt på bmw 5-serie i det siste, men jeg lurer litt på hva som er mest vanlig av slitedeler på disse når de har runda 200000km. Hvordan er det med å få tak i deler til bmw? Må dette bestilles fra tyskland? Er det dyr forsikring på disse bilene på ungdom under 23år?

 

Har sett litt på denne, men jeg er litt usikker enda. Har ikke hatt noe bil før så jeg spør etter erfarne folk :)

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1369159#bilder

 

Takker for svar :)

 

 

 

Den der var til salgs for en stund siden med sprekt blokk... kanskje det er derfor eier "tror" vannpumpe og termostat må byttes ;P

- BMW 320i E30

- BMW 320/325i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår