Gå til innhold

Hva ville dere valgt?

Ranger emnet


dB-r@c3r

Hva ville dere brukt?  

45 stemmer

  1. 1. Hva ville dere brukt?

    • Kicker Comp 2x12" fabrikkskasse
      21
    • Cerwin Vega 15" stroker
      25


Anbefalte innlegg

vi ser bort fra kasse, kabler, og all det tullet der.

 

vi sier at vi har ubegrenset med power fra forsterker. hva avgjør da hvor mye trøkk ett element kan gi?

 

Tull? Et basselement spiller ikke særlig godt i free air uten noe som helst kasse/baffel ;)

 

Et element har mange parametere som bestemmer hvor høyt det spiller.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest SieRRa-rollercam
Tull? Et basselement spiller ikke særlig godt i free air uten noe som helst kasse/baffel ;)

 

Et element har mange parametere som bestemmer hvor høyt det spiller.

 

Er enig med deg TYPHON

 

 

Omgivelsene ,bevegeligheten, evt bassrefleks rør eller lukket kasse !

Det som er optimalt for hvert enkelt element for å gi fra seg maksimalt!

Som igjen går til et punkt som er skrevet og skrevet lille stunden jeg har vært her på forumet TS parameter.( har faktiskt funnet ut at ting kan fungere bedre på annet vis da ,men skjeldne ganger )

 

Cv 12 strooker , klarte faktiskt 4500watt før det blåste i filler , med det TÅLTE 4500 , men kan ikke defineres som det elementet er på 4500watt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde gådd for strokeren.. bygg den i ei kasse på rundt130liter tuna til 35hz så har du nokka bass for lenge fremmover :P nb husk kraftig forsterker

 

 

kjører en helix 1000.2 og en kinetik HC2400 batteri så trur jeg skal kunne tilføre nok til subb'n..

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med at de TÅLER mer vis de ikke YTER mer?

 

Eksempel: X tåler 500W og Y tåler 1000W, men X spiller 3dB høyere enn Y med f.eks. 500W.

 

Vitsen er da at siden elementet som yter minst også tåler mest, så har du muligheten til å tilføre mer effekt, så det kanskje kan yte like bra som det andre - selv om du må tilføre dobbelt så mye effekt (noe som i seg selv er dårlig butikk, ettersom dobbelt effekt koster MYE, og det elementet som tåler 1000W kanskje også er dyrere enn det på 500W).

 

Nå sier jeg ikke at alle elementer som tåler 500W spiller bedre enn alle som tåler 1000W, men det er en mulighet, og jeg er sikker på at det stemmer i mange tilfeller.

 

F.eks. hadde jeg 3 stk 12" på 1000W RMS (veil. ca. 1800,-/stk den gang), og en 15" på 5-600W RMS (veil. ca. 3500,-). Den ene 15-tommeren spilte mye høyere og penere enn de tre 12-tommerne til sammen, riktignok i en annen type kasse, men med samme forsterker og i samme type bil.

 

Elementet trenger ikke å tåle så utrolig mye, fordi motstanden elementet representerer for forsterkeren varierer med frekvens. Mye. Så i de fleste tilfeller kan f.eks. høyttaleren i realiteten få f.eks. 100W mens du tror den får 1000W fordi den 1000 watts forsterkeren din gir det den orker. Det du ikke kan vite uten litt "research", er at den kanskje gir det den orker i f.eks. 19 ohm ved akkurat den frekvensen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde fått en premie denne posten her for OT.

Har du ikke kasse på begge 2 da? stapp inn en etter en og prøv deg fram? ;P

Da får har du hvertfall noe å gjøre.

 

har kasse på begge to ja... skal teste etter masse lesing i løpet av kvelden! ja er enig at det er mye OT her men...

Støtt lokalsamfunnet:

http://www.streetdrifters.net

Nytt prosjekt like rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke hatt noen av delene

Kicker bassene får meg til å lure på om de setter utseende foran lyden, (Skjønt de gamle runde Kicker elementene med sydd oppheng kunne nok vært noe) og Cerwin Vega har i mine ører aldri spilt spesiellt pent

 

Men om du skal spille høyest mulig og imponere vennekretsen så går du neppe feil med en Stroker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår