Ford17m Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hei! Har en 88mod van som har fått en litt merkeleg lyd i exsosen på høgre side, mn bilen går igrunnen som den altid har gjort uten noken form for ulydar. Skulle skifte pluggar og la merke til at den fremste pluggen på høgre sida hadde smadra elektrode!?!?! Er det eksosventilen som har havarert elr. ka søren kan det vere?? Håper på nokre kloke svar :chevy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Heisann! Ja slik du beskriver det virker det som om dette er meget mulig ja. Ofte vanskelig å høre også på en V8 om det mangler en cylinder. Komp test er tingen her! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford17m Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Ok, då kan eg prøve det. Er vel stor mulighet for at sylinderen er øydelagt sidan pluggen var knust?? I verstefall er det vel bare å hive i en 350 forgassar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford17m Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Har igrunnen funnet ut at motoren ikkje er so mykje å samle på, vil ha litt meir power i vanen, so då lurte eg på er det noke spessielt vanskeleg å bytte motor på dei?? Er det vanskeleg å ta av fronten for å ta ut motoren?? Tenkte å satse på en 350 forgassar eller en eldre 305 som eg kan skremme litt opp:) Big block er vel for dyrt å begynde med, og der er vel litt lite plass... Men tbi motoren som står i no er vel ikkje den beste motoren å trimme billig?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Vel, har du knust pluggen så har definitivt et eller annet knekt.. Skal vel endel til at det er stempelet, for da hadde man definitivt merket det.. Er vel heller en bit av en ventil, eller et annet fremmedlegme som har tatt seg en tur nedi sylinderen og fått seg en liten heisatur mellom stempel og topp diverse ganger.. Med tanke på hvordan det ofte ser ut inni en motor etter slikt, så er det vel kjapt dyrt å fikse.. ser fort ut som dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford17m Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Ditta såg jo ikkje so bra ut.. Prøvde forresten å starte den idag, mn det var vist berre å glømme. Gjekk sist gang eg parkerte den for en 2-3mndr siden, mn ikkje no. Verka ut som tenningsproblem, mn vist det ser slikt ut i sylinderen då ekje valget so vanskeleg lenger. Er vel forkasteleg å koste på 305en noke sereleg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Jeg hadde nå prøvd med bare en ny plugg før jeg hev ut motoren.Man vet jo aldri.Har den gått på 7 sylindre lenge vil den jo bli litt kvikkere. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford17m Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Satt i ny plugg mens eg dreiv å skifta, so det er ikkje det d står på. Har ikkje skjekka om den har blitt knust. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford17m Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 lurte på om big block kan passe i vanen?? Trenger vel ikkje godkjenning med bytte te bigblock?? Hadde vore arti å hatt big block, i so tilfelle blir det et prosjekt over tid istaden for å sette nedi en ny treeeig 305. Blir i minste laget for å flytte på 2400kg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg