Gå til innhold

Dodge Ram srt-10 er ikke verdens raskeste pick up lenger!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vet ikke om folk har fått det med seg, men den har blitt slått av en australsk opel, hehe. (Holden)

271km/t kontra 248 med Ram!

Sitat:

The 6.0lt V8 HSV Maloo R8 cracked a genuine 271.44km/h (168 mph).

The speed was set by V8 Supercar driver Mark Skaife as a part of the attempt to break the Guinness Book of Recourd for the highest top speed by a standard ute or pickup. The Maloo knocked off the bigger, more powerful RAM SRT-10 which was recorded at 248 km/h in 2004.

The Maloo has a 6.0lt pushrod V8 producing 297kW (400hk) (like most Z series HSVs) fitted up to a T56 6 speed manual gearbox and a LSD up the back.

2 bilder jeg fant.

Syns denne var bare helt rå.

image2.jpg

image3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja må si den pickupen var ganske så tøff, en modern el camino :)

Men, det er jo en personbil, noe srt-10 ikke er, så det er vel en del forskjell i vekt her, noe som blir litt feigt.... eller ?

MHV

Stig Are Kristiansen

<a href="http://www.ford-granada.tk">www.Ford-Granada.tk</a>

<a href"http://www.hortenstreetracers.no">www.HortenStreetRacers.no</a>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark Skaife Som har vært ute på rånetur ja...

Er vell litt mer aerodynamisk enn Ram'en denne ja :)

Men, det er jo en personbil, noe srt-10 ikke er, så det er vel en del forskjell i vekt her, noe som blir litt feigt.... eller ?

Nå er jeg ingen ekspert, men jeg tror ikke vekta har så mye å si på toppfart, men akslerasjon

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel? trodde Holden var Pontiac?

Siden de hadde Holden Monaro som het også Pontiac GTO....

Både Holden, Opel og Pontiac er eid av General Motors og putter logoene sine på hverandres biler. I Australia selges både Pontiac-modeller og Opel-modeller under Holden-navnet, mens Holden selges som Pontiac i USA.

...og i Europa heter det Opel, med unntak av GB hvor det heter Vauxhall.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider