Gå til innhold

Forslag til trimming?

Ranger emnet


CesiuM_e

Anbefalte innlegg

Jeg har en kyosho ultima st (stadium truck) GP seff. Har bytta ut potta i en mye større enn den orginale, noe som ga SYKT mye større effekt. Orginalt går den i 60km/h og har 0,9hk tror jeg. Merker nå mye større fart og en sykt mye bedre akselerasjon. Har lyst å bygge hele faenskapen om til 4WD. Så vil jeg ha mer effekt? noen smarte ideér eller erfaringer?

Bilen er forresten orginalt RWD.

 

Bilde av en sånn ultima jeg har:

(felgene skal lakkeres)

post-2436-13804852098953_thumb.jpg

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg hadde også litt problemer med skruene først, men etter noen år nå er den såpass modifisert at de er skuddsikre ;)

 

Motorskruene bør dere være forsiktige, for når de er løse vil motoren flytte seg, og klokka og hoveddrevet vil komme fra hverandre. Da går begge to til faens hvis man ikke har stålklokke, da bare hoveddrevet går til faens.

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

synes den motoren er vrien å stille inn, min dør hele tiden, ikke noe gøy. eksosen datt av i går, da var den lyd i, samt lite guff i da.

 

Start med å finne en feit blanding. Innkjøring skal alltid være med ganske fet blanding.

Hvis den stopper plutselig, altså går fra normal gange til bråstopp så er det gjerne for fet blanding.

Lean den ut litt, så den får litt magrere blanding, men ikke mye. 1/4 omdreining om gangen kanskje.

Og juster bare på varm motor, kjør litt mellom hver justering hvis du får til det.

 

Bilen skal gjerne gå litt surt på lave turtall, fordi den litt fete blandingen, det er sunt for motoren.

Når den er innkjørt kan du leane ut mer for å bli kvitt fuskinga på lavere turtall, men vei opp mot hvor mye du egentlig kjører på de lavere turtallene, for en sånn blanding skåner motoren en del.

 

Selv kjører jeg såpass mager blanding at den aldi fusker, men bare fordi jeg gjerne kjører vanskelig tereng og det funker dårlig hvis den fusker litt under aks.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes mer ut som for mager blanding...

Fet blanding er lett å merka pga motore bråstopper sånn.

 

Kan ikke si noe cirka, må nok justere inn.

Du får prøve deg fram mot fetere blanding, justere litt og litt. For mye justering om gangen kan by på mer forvirring/problemer hvis man ikke har helt 100% kontroll på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg en off-roadbil, men en gateracer. Fabrikken min sier at dysa er justert 3 omdreinger dvs at dysa er skrudd helt inn og skrudd 3 omdreininger ut. Dette er fabrikkinnstillingene. Når jeg kjørte på 3 omdr. så var den sein på gassen. Prøvde meg fram og justerte litt etter litt. Kjører nå på 2 1/2 omdr.

 

Det er viktig at ikke bilen din får for mager blanding da i værstefall vil motoren skjære seg. Det skjedde med min forrige bil.

 

Alle motorer vil gå bedre etter du har kjørt opp ca 10 tanker da alt har fått gått seg til, men det er innkjøringa det kommer an på. Riktig innkjøring, jo lengre varer motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må koble til en lik den du bruker til vanlig, og trykke på en knapp som snurrer crankshaftet for deg, tror jeg ;)

 

Men jeg trodde ikke GX15 kunne ha elstart.. Kanskje det har kommet i det siste da?

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår