Gå til innhold

740.. 2144cc audi 5'er? hmm! =P

Ranger emnet

Keltern

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd seg på noe slikt? Anelse om hva som MÅ gjøres for å få dette til å funke?

Må vel ha annen girkasse og clutchhus, mellomaksel, bakaksel (4-link, watt?) motorfester..?

Jeg har ikke peil egentlig, men hadde vært moro med 5'er i Volvon! :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom fått for meg at audi-motorene tåler litt mer ja.. men det har ikke så mye med saken å gjøre, siden det ikke kommer til å bli noe effektmonster uansett! :)

Tanken var egentlig bare at jeg har lyst på litt mer krefter enn det som sitter i 740'n nå.. og det er en '88-modell GL, så det skal ikke så mye til, for å si det sånn! ;)

Og siden jeg da har en 10 ventiler stående i en gammel audi nå, så hadde det kanskje vært et moro sommerprosjekt? :) Jeg ser for meg at det kommer til å bli dyrt og mye arbeid, men man har vel lov å drømme? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 hk? Riktig! Kan vel være greit om motoren holder litt mer enn et kvarter, eller?

Ja, er vel meningen det.. Men nå er vel disse bilene beregnet på drag, og ikke langtur langs e6! ;)

24x/7xx levert med diesel har jo girkasse/clutch-hus som passer på audi sine motorer. da skulle mye være gjort. Også hørt at noen bruker blokk fra diesel til store effektuttak pga større volum og sterkere blokk. Ikke noe nytt med audi femmer i volvo :)

Takker for opplysning ang. diesel girkasse og clutch! :) Og jeg har sett v70 dieselblokk brukt sammen med audi topp, og det ser ut til å funke som F**N! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB kjører jo Volvo diesel 5'er blokk med audi topp i 360'en.

Men, audi lagde mye bedre 5ere enn volvo lager, så få inn audi'n lenge før du setter i en hvitmotor ja.

Dog, skal du bygge inn en audimotor, så er det mosjomst med ei lita snurre da.

Sats på M46P med Audi clutchhus(D24 hus), og D24 motorfester... trur de skal gå rett på en vanlig audi bensin 5'er, og da er du veldig langt allerede. Kun innsprut igjen;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 hk? Riktig! Kan vel være greit om motoren holder litt mer enn et kvarter, eller?

Kai har bremsa 916hk i den motorn som sto i 343'n i sommer... Jonus har bremsa over 1100hk med gass på org blokk, og det holder som bare tusan.. Han kjører også med ORG Audi kasse...

343'n gikk m cirka 650 hk på Ruudskogen i sommer så den gikk ikke på fullt trøkk... Hehe

Nye motorn t Kai som skal stå i Ur'en til sommern skal snart i benken, T88, blir ganske så mye mer i den for å si det sånn...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke feiltenning, var topp pakninga som kødda, vi bytta den på lørdagen, men hadde bare ei gammal ei så den føyk den å... I september blei det vannlås på motorn, resulterte i sprekt lagerbukk i bånn og skrot veiv...! Hehe Dårlig butikk det der git....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel meningen det.. Men nå er vel disse bilene beregnet på drag, og ikke langtur langs e6! ;)

Takker for opplysning ang. diesel girkasse og clutch! :) Og jeg har sett v70 dieselblokk brukt sammen med audi topp, og det ser ut til å funke som F**N! :D

Jeg har D24 clutchhus liggende en plass i julepynten om du er intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider