Gå til innhold

esbandos: Ascona B med volvo b20 motor. (Rallycross)

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja.. Det jeg har tenkt på... Men etter det jeg så, er det mulig at jeg ikke trenger å lage noe om jeg velger å ha volvo fjører.. Kan jo se ut som om det går overens.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okeii.. godt og høre... må følge med litt her med tanke på at jeg har samme prosjekt på gang.... men motor og gir kan jeg gi deg noen bilde eksempler på i morgen om du trenger... har en ascona med b23 stående... med mindre du skal ha motorfester med noe foring/gummi mellom?? hørt med noen rcn førere som sier det er like så greit med stumme motorfester... tunellen må bare bankes ut litt.. eller så skal du vel kanskje bygge hele tunnellen om?

Daniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært supert om du hadde gitt meg noen bilde eksempler ja.. :D Tunellen er delvis utbygget i fronten.. Er orginal fra ca girstang til bak til akselen.. Motorfester tror jeg jeg skal lage av stål/alu. Skal ikke ha noen form for gummifester på den. Blir ett gummifeste på girkassen...

Kim.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, men siden du skal ha uten gummi så kan jeg prøve å få tatt noen bilder.. tar med meg kameraet neste gang jeg suser oppom garasjen.. okeii ,men om det er byggd ut i fronten der så trur jeg ikke girkassen skal slite med å få plass asså.. for når vi setter volvo i asconaer så bruker vi bare slegge og utvider den orginale tunnellen....

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Prøv å få med bilder av selve festingen til både motor å gir. Hvordan er det gjort med mellomakselen? Kjører dere opel å volvo kombinert, eller bare en av delene?

Min tunell er utvidet på den måten at det er kappet ut å sveiset inn ny plate. Ser ikke så fint ut, men det funker.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morn igjen esbandos... jeg glemte desverre kameraet i bilen når jeg stakk i garasjen i dag.. fikk tak i clutch så motoren er nå satt i.. men da er det jo desto lettere å se hvordan festinga er... så da regner jeg med å komme med bilder i morgen...

om du skal ha volvo bakaksel så bruker du kun volvo mellomaksel også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Ja.. er ikke barebare å huske på det der kameraet hele tiden. :p

Ja, har tenkt å bruke volvo aksling ja.. Tenkte bare på hvordan dere har gjort det. Du kjører vel opelbakaksling..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider