mlium Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 hei! noen som vet enkleste måte å få byttet viftereimen til dynamoen på en G30 strcraft? Må hele fronten bort, samt demontere alt? hvilke metoder er "proven best"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maffay Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Første gangen jeg byttet drivreim brukte jeg 2-3 timer på jobben. Nå som jeg vet hvordan så tar det maks 5 min. Trenger ikke demontere noe. Finn en tegning på hvilken "rute" reima skal gå før du starter. Så trenger du en verktøy for å slakke på "reimsrammeren". Så er det bare å tre gjennom reima. Om det er første gangen så kan det være lurt med hjelp fra noen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Det er vel forskjellige prosedyrer avhengig av reimtype vil jeg tro. Jeg har gammeldagse kilereimer på vanen min, og det er jo ganske enkelt. Nei, forresten, det er det ikke. Alt arbeid i motorrommet på en van er et helvete... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 hehe.d tar 3 minutter.trenger en kopp og skralle for og løsne skruen på dynamoen som er remstrammeren,slakk reima og tre den under viftebladet og dra den så oppover.skal prøve forklare det bedre om du trenger d. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 husker da fadern byttet på sin g30 tok han vekk lokket på innsiden Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 veldi fort gjort. enklaste er å skru av den luft kanalen(?) som går fra grill til støvfilteret. da kommer du lett til stamme-skinnen på dynamoen. slakk av maks å ta reima av alle reimhjul. så lirker du den over vifta. å få den på er samme framgangsmåte, eneste som kan vær kukete er å få stramma den skikkelig, da er røret fra en aircondition komponent i veien litt men det går med litt tålmod=) den skal forresten innom, vannpumpe,veivreimhjul,dynamo å vakuumpumpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg