Øyvind Ryeng Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 I Volvo-kretser er det snakk om 'gnistet sprut', og jeg lurer ganske enkelt på hva det er. Det har noe med innsprøytninga å gjøre, har jeg sjønt? Det er visst snakk om å utføre denne operasjonen når man etterhvert kommer et lite stykke på vei i trimminga, for å hindre at motoren går for magert når man har trynt opp ladetrykket en del. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Fant noe på Zaty: Att "gnista ett bränslehuvud" är något man kan göra på K-jetronic insprutning. Bränslehuvudet är klumpen med alla slangar på som styr soppamängden. "Gnistning" är en form av bearbetning mha en elektrod, som man kan använda för att hyfsat noggrant ta bort material. När man "gnistar" bränslehuvuden så är det egentligen styrkolvens slitsar som man ändrar form på, för att sprutet skall ge mer soppa. Styrkolven sitter i bränslehuvudet. Nackdelen är att bilen brukar bli rätt törstig med gnistat sprut. Ikke noe EFI her i gården nei.. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.