Gå til innhold

Modellforvirra lekebil..

Ranger emnet

Popp

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en lekebil for ikke lenge siden som skulle være til pynt i garasjen, tenkte ikke stort over hvordan bilen så ut, men leste kjappt på pakkene i butikken og så en Chevy Impala 1965.

Ettersom at det er drømmebilen var det den jeg gikk for, uten å se mer på den tok jeg den med til kassa og betalte, men fikk meg en liten overaskelse når jeg pakka den ut for å sette den på hylla.

Official licensed product fra GM, det bruker jo være litt kvalitet iallefall var tanken min..

lekebil1.jpg

Chevy Impala 1965, eller?

lekebil2.jpg

Malibu!? jaja, greie biler det også..

lekebil3.jpg

1965 Chevelle?! Snakk om flaks, TRE drømmebiler i en pakke! alacocaina

lekebil4.jpg

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BossCat: jeg har alltid trodd det var motsatt. Chevelle var selve modellen, og malibu var optionpakke med mer komfort, luksus.

Husker godt det sto chevrolet chelvelle bak på 69'modellen til far, og "malibu" på forskjermene

Det stemmer nok det, ja. Chevelle er basismodellen, i 1964 og 1965 hadde de "Malibu SS" på bakskjermene. Det forklarer også hvorfor det står Chevelle støpt inn i bunnplata i bilen - det står på alle modellene, også de som ikke har Malibu-teksten på skjermene. Dermed var det nok bare esken som var feil. ;)

Mener forresten å huske at modellen med Malibu på forskjermene var ganske sjelden 8)

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sjelden den er skal jeg ikke spekulere i, men er er to stk ;)

'68 til høyre og '69 til venstre

2_G.jpg

Bilen til far var jo egentlig ganske pen, selv om den ikke hadde allverdens motor

13_G.jpg

NICE:thumb hva har skjedd med disse bilene da?

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BossCat: jeg har alltid trodd det var motsatt. Chevelle var selve modellen, og malibu var optionpakke med mer komfort, luksus.

Husker godt det sto chevrolet chelvelle bak på 69'modellen til far, og "malibu" på forskjermene

Sorry, du har rett, jeg husket det baklengs

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider