wooho Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 I fjor sommer skiftet jeg skiver og klosser fremme på bilen hos et Ford verksted. Tromelbremsene ble ikke skiftet. Nå i ettertid de siste dagene har det kommet en tikkelyd som varer i under 1 minutt når jeg kjører i ca 50km/t, dette rette etter å ha startet bilen og begynt å kjøre. Lyder ser ut til å komme bakfra, og jeg mistenker tromlen. Lyden varierer fra tid til annen. Har jeg bilen ståendes over natten med håndbrekket på kommer lyden og varer som sagt i ca 1 min. Når jeg kommer på skolen ligger bilen parkert med gir som sikkring uten håndbremsen på. Da er lyden vekke når jeg prøver å høre etter når jeg kjører hjemover. Bor i Stavanger og det er ikke noen minus grader her, så wieren kan ikke ha satt seg fast da brekket funker som det skal og alle hjulene triller. Parkerte også bilen slo av motoren og trykte inn fotbremsen og da kom det en klakk lyd bak fra bilen nettop tromelbremsene. Er ikke noe ekspert men skal det komme lyd når jeg gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 hvis tromlene eller bremseskoene bak er slitte så vil du vel i allefall høre en piping/skraping når du bremser forsiktig. ville nok vurdert å fårr noen til å se på det/se på det sjøl. bremser er en veldig viktig del av bilen og det er bare dumt å kjøre med slitte bremser. Men jeg ville tatt av trommelen og sett før jeg kjøpte nye deler. for det er som med skivebremser. at klossene kan slites ut fortere enn skivene. skoene bak kan også slites fortere enn trommelen. Så oppsummert: skru av trommelen og se hva som er slitt. bestill det som trengs og skru det sammen igjen. HUSK!! skift det samme på begge sider!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg