Gå til innhold

Røykutvikling og en reim som har fallt av...

Ranger emnet

sirIdar

Anbefalte innlegg

Hei

Et problem har dukket opp, min kammerat har en Peugeot som hadde en uheldig kjøretur i dag. Det begynnte å lukte litt rart, og vi tenkte først at bilen forran og luktet, men så kom det mye røyk fra panseret på vår bil. Vi stoppet selvsagt opp, og det viste seg da at en reim (vi antar det er viftereimen det er snakk om?), som hadde røket.

Hva kan vi gjøre for å fikse dette? Noe vi kan gjøre selv? Og er kan dette høres ut som om det er viftereimen det er snakk om?

Bilen er en Peugeot 306xnd 1993 modell med en 1.9 diselmotor...

Jeg vil ha bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo ikke ryke hvis reima røyk? Med mindre den hadde kilt seg mellom reimhjulet ellernoe.... Er jo bare å sjekke om reima er der den skal være det?

...er der en skal være? Der den skal være er i bilen, og siden den er røket så er den ikke der den skal være ;) Men som sagt så er vi ikke sikker på at det er viftereim, alt vi vet er at det er en reim, og at egentlig skal være i venstre hjørne forran i motoren...

Jeg vil ha bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Et problem har dukket opp, min kammerat har en Peugeot som hadde en uheldig kjøretur i dag. Det begynnte å lukte litt rart, og vi tenkte først at bilen forran og luktet, men så kom det mye røyk fra panseret på vår bil. Vi stoppet selvsagt opp, og det viste seg da at en reim (vi antar det er viftereimen det er snakk om?), som hadde røket.

Hva kan vi gjøre for å fikse dette? Noe vi kan gjøre selv? Og er kan dette høres ut som om det er viftereimen det er snakk om?

Bilen er en Peugeot 306xnd 1993 modell med en 1.9 diselmotor...

Lader bilen fremdeles? får du opp noen varsellys på dashbordet? kan hende bilen det begynte å koke siden vannpumpe reima har gått føyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider