Gå til innhold

Bruk av annet instrument...

Ranger emnet


Mazda 626

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 93-modell Golf 3, hvor jeg har klart å ødelegge en nål og en slik sak som stopper speedometernåla. Jeg kan få et speedometer til 200 kroner, men er usikker på om det passer.

 

Det speedometeret jeg har nå starter på 20 km/t, mens det jeg kan få starter på 0 km/t. Vil dette være noe problem eller er de kalibrert til å gå om hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det skal gå bra. når eg bytta instrumentskiver på min fann eg ut at eg måtte sette på plass att nåla slik at den var på eit tenkt 0 nivå, for så å vippe den over slik at den den låg og kvilte på den som "stopper" nåla.

så i teorien så går dei spidometerene som begynner på 20 km/t egentli frå 0 m/t.

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det skal gå bra. når eg bytta instrumentskiver på min fann eg ut at eg måtte sette på plass att nåla slik at den var på eit tenkt 0 nivå, for så å vippe den over slik at den den låg og kvilte på den som "stopper" nåla.

så i teorien så går dei spidometerene som begynner på 20 km/t egentli frå 0 m/t.

Takker for svar!

 

Men det vil si at da skal skalaen på det instrumentet som starter på 0 km/t ha en skala som starter lengre ned, eller er jeg på bærtut nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Bumper denne!

Har kjøpt et plasma kit fra england med speedo 0-260, hvor min er på 20-260.

Kan jeg fjærne pinnen og flytte "nullpunkt" opp til den nye 0 på plasmaskiven? eller blir skaleringa feil da?

 

Er det evnt mulig å programmere dette med vagcom? eller må dette kalibreres/justeres av fagfolk?

 

DSC00701.jpg[/img]

Endret av rogue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår