Gå til innhold

Problemer med 2000mod Audi s3

Ranger emnet

Mythoxaz

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en s3 på forrige mandag, som da gikk helt fint på alle gir og turtall.

Men mandagskvelden begynte den å kødde. Begynte med småhakking/kutting i 4-6gir med fullt gasspådrag. Siden da har det bare blitt verre og om man gir full gass i 2dre gir nå så kutter den rundt 3-5tusen omdreininger. akkurat som den treffer turtallssperra rett og slett. Kjørt diagnose på den, men finner 0 feil.

Har også sjekket en plugg og den var fin, men vet ikke om den var org.

Er hvertfall helt ekstremt kjedelig, da man mister ALT effekten da dette slår inn. Skal kjøre forbi også blir man nesten stående ved siden av

Koblet ut LMM uten at tingene endret seg noe særlig, så var antageligvis ikke den fikk jeg beskjed om.

Kan det være en vakumslange e.l. som har sprukket? Isåfall hvor sitter de mest utsatte osv?

Mekanisk innsikt = 0

Vi har nå funnet en sprukket slange, og byttet den - INGEN endring.

Vet at LMM kan ha gått, men er antageligvis den, siden bilen ikke NØDVENDIGVIS trenger å endre oppførsel om man napper ut den - HVIS det er noe annet som er feil. Mente også at bilen ikke skulle fuske lenger om det var den som var ødelagt når den var dratt ut. Bare gå dårlig.

Håper på svar =)

* 2000 Audi s3 *

-x- 2000 Passat St.vogn 1,9 Tdi Highline

-x- 1994 Honda Civic Coupe

-x- Motorhispania RX50 med fulltrim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mythoxaz skrev:
Kjøpte meg en s3 på forrige mandag, som da gikk helt fint på alle gir og turtall.

Men mandagskvelden begynte den å kødde. Begynte med småhakking/kutting i 4-6gir med fullt gasspådrag. Siden da har det bare blitt verre og om man gir full gass i 2dre gir nå så kutter den rundt 3-5tusen omdreininger. akkurat som den treffer turtallssperra rett og slett. Kjørt diagnose på den, men finner 0 feil.

Har også sjekket en plugg og den var fin, men vet ikke om den var org.

Er hvertfall helt ekstremt kjedelig, da man mister ALT effekten da dette slår inn. Skal kjøre forbi også blir man nesten stående ved siden av

Koblet ut LMM uten at tingene endret seg noe særlig, så var antageligvis ikke den fikk jeg beskjed om.

Kan det være en vakumslange e.l. som har sprukket? Isåfall hvor sitter de mest utsatte osv?

Mekanisk innsikt = 0

Vi har nå funnet en sprukket slange, og byttet den - INGEN endring.

Vet at LMM kan ha gått, men er antageligvis den, siden bilen ikke NØDVENDIGVIS trenger å endre oppførsel om man napper ut den - HVIS det er noe annet som er feil. Mente også at bilen ikke skulle fuske lenger om det var den som var ødelagt når den var dratt ut. Bare gå dårlig.

Håper på svar =)

Høres mye ut som samme jeg sleit med, at bilen bare kuttet ved ett visst turtall. Jeg måtte bytte plugger, det var visst "gjennomslag" i de gamle, så litt sånn brunt på den hvite porselenen på pluggen. Vil anbefalle deg å prøve å bytte plugger (må jo gjøres uansett). Jeg kjøpte orginale på vw/audi, kostet bare noen få kroner ekstra i forhold til uorginale (er de samme pluggene, bare annen eske) men da var jeg sikker på at jeg fikk riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider