macrom Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Er det noen som vet om man må skifte hele bensinpumpa eller om man kan skifte bare måleren/føleren på en 1,8l 1995modell (med forgasser)? Ringte en høgger for å høre om pris på "ny" måler, og han mente at jeg måtte skifte hele pumpa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 måleren henter på siden av pumpa. Selv så tok jeg bare en spanske en og byttet ut pumpa med naboens bil. Pumpene ser nesten like ut men feste på siden kan være forskjellige. Så bytte av hele pumpa er raskt og enkelt. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 på de helt nye pumpene ifra møller tror jeg giveren er en egen del som kan skiftes ut separat, men på de pumpene bilen kom med ifra fabrikk, er giveren endel av pumpehuset. men må vel da også skifte hele "dritten" inkl pumpa. får ikke pumpehuset med giver separat. om du mener du har feil på giveren, sjekk loddinger på ledningene på giveren og bak på instrument huset. er ikke mye som kan gå istykker på de giverene.. ta en titt.. også feil plassering av pumpa i tanken kan gi feil visninger på måler. pumpa kan monteres i flere vinkler nedi tanken.. forskjellige vinkler fra sedan til STV mener jeg å huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrom Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Oki, takk for tips. Skal demontere pumpa og gå over loddepunkter og ledninger for å se etter dårlig kontakt. Problemet er at viseren går fra full til tom tank etter ca. 30 mil (altså når ca. halvparten av tanken er brukt opp). Litt merkelig problem, men det kan vel ikke være så mye annet enn føleren som er synderen antar jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Hadde tilsvarende problem, problemet mitt var at kretskortet som den vandret opp og ned på var knekt... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrom Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Hadde tilsvarende problem, problemet mitt var at kretskortet som den vandret opp og ned på var knekt... Hva måtte du skifte for å fikse problemet? Hele b.pumpa med føler eller fikk du skiftet noen mindre deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Jeg skiftet hele røkla da det stod en tilsvarende bil ca 10 meter ifra meg. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg