Galskap2k Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 hei! for litt siden fikk jeg tak i meg en 2.8i motor, den hadde tidligere stått i en pinto... det merkelige med motoren er at den hadde framsump (bunnpanne) og peilistaven da var plassert foran!" for og få denne ned i granadaen må jeg ha baksump, om ikke tar den ned i forstillinga. jeg hadde en 2.0 v6'er panne liggende jeg monterte. og alt passet. men problemet er peiliestaven, ossn skal jeg få peila olje? og er disse originale "framsump"motorene beregnet for granada? Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford.Pow Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Den motoren er orginal baksump, men noen som har byttet bunnpanne.. enten så må du få tak i en bånnpanne fra en 2,8 eller så må du bare måle volumet med olje. Peilepinna Her ser du peiliepinna... hvis det er blokka, da vet jeg ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Den har stått i en taunus regner jeg med(20M eller no). Sjekk at det er en 2.8 da, da 2.8 egentlig kun er baksump, med peilepinnen bak. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg