Gå til innhold

Spm ang subber

Ranger emnet

kebabkongen

Anbefalte innlegg

Nåken som har erfaringar med Alphasonic??

http://www.webhotell-spesialisten.no/transmediano/sqlbutikk/index.cgi?cart_id=2984693.27613&pid=1372

Skal kjøpe ny/nye subber til hjemmakinoen min, og det står mellom 1 Alpha eller de 2 Earthquake Magmaene som Hansi1999 selger. Og eg lurer på om nåken har erfaringer med disse 2 elementa de vil dele?? :yodude:

Alphaen ser jo unektelig ligg mær mann ut enn EQ ene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest SieRRa-rollercam
Nåken som har erfaringar med Alphasonic??

http://www.webhotell-spesialisten.no/transmediano/sqlbutikk/index.cgi?cart_id=2984693.27613&pid=1372

Skal kjøpe ny/nye subber til hjemmakinoen min, og det står mellom 1 Alpha eller de 2 Earthquake Magmaene som Hansi1999 selger. Og eg lurer på om nåken har erfaringer med disse 2 elementa de vil dele?? :yodude:

Alphaen ser jo unektelig ligg mær mann ut enn EQ ene ;)

Er ikke dette bilstereo forum ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen så har erfaringar med Alpha? :popcorn

Hva er grunnen til at du er så interessert i de da?

Uteseendet? I så fall burde du heller kjøpe deg noe bling til deg selv, og en vanlig sub...

To Magmaer vil knuse Alphaen på alle måter.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du er så interessert i de da?

Uteseendet? I så fall burde du heller kjøpe deg noe bling til deg selv, og en vanlig sub...

Kanskje han vurderer en fordi den faktisk ER bra? ;)

Har du kjøpt en av meg, siden du mener to Magmaer kan knuse Alphasonik'en?? Har ikke fått noe klage fra deg isåfall, og ikke fra noen andre heller for den saks skyld, og det synes jeg jo at jeg burde fått om to tungdrevne veteraner spilte fletta av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han vurderer en fordi den faktisk ER bra? ;)

Har du kjøpt en av meg, siden du mener to Magmaer kan knuse Alphasonik'en?? Har ikke fått noe klage fra deg isåfall, og ikke fra noen andre heller for den saks skyld, og det synes jeg jo at jeg burde fått om to tungdrevne veteraner spilte fletta av den...

Hårsår eller?

Kommenterer nærmere etterpå... Endelig middag :)

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du hår på skallen min, trenger du ihvertfall ikke briller... :wonder: ..eller hva det nå heter...

Så du HAR hår altså...?

Du burde i hvert fall ha fakta i orden før du uttaler deg ;)

MAGMA-12: 85 dB 1W/1m

PSW812: 83,8 dB 1W/1m

Det betyr at to Magmaer har en fordel på 4,2 dB! (3 + differansen)

De vil også kunne flytte en del mer luft enn Alphaen.

Jeg ser ingen grunn til å kalle Magmaene for tungdrevne veteraner, men klassikere har de nok blitt nå :)

De er litt tungdrevne ja, men ikke like ille som mange andre, f.eks. Alphaene.

De oppleves dessuten ikke like tungdrevne som de ser ut på papiret.

Jeg har heller ikke sagt at Alphaene spiller dårlig, men det skal godt gjøres å komme på nivå med Magma.

Uansett sammenlignes det to mot en nå, så valget blir en sevfølge for meg.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av TransMedia Vis innlegg

Finner du hår på skallen min, trenger du ihvertfall ikke briller... ..eller hva det nå heter...

Så du HAR hår altså...?

AKkurat det jeg IKKE har... kom litt skjevt ut den der... :D
Jeg har heller ikke sagt at Alphaene spiller dårlig,
Neivisst ja.
De er litt tungdrevne ja, men ikke like ille som mange andre, f.eks. Alphaene.
Så et element med 85dB/w/m er "litt tungdrevent" mens et element med 1,2dB mindre er "ille". Interessant.
De oppleves dessuten ikke like tungdrevne som de ser ut på papiret.
Ahh.. kongeargument... :D Da kan jeg jo med god samvittighet si at Alphaen oppleves som svært lettdrevent...

Har fått oppgitt 92dB/w/m som følsomhet i siste materiellet fra Alphasonik, så jeg skal sjekke den der for min egen del ihvertfall, har ganske riktig 83,8 dB her også.

Magmaene liker seg vel best i en lukket kasse også, mens Alphaen kommer best til sin rett i en portet, og vil nok holde greit følge med to Magmaer i lydtrykk.

Uansett, han skal ha dette hjemme i en stue som blir noe helt annet enn en bil, så jeg ser ikke bort fra at to 12"ere kan gjøre en "bedre" jobb der enn én 12" uansett følsomhet og kasse, alt etter hva han er ute etter, om han har nok forsterkerkraft til å drive to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er hos deg eg muligens har tenkt å kjøpa ;)

Det er nettopp det med forsterker kraft eg og tenker på. Har ein gammal Denon PMA 2x200WRMS som ska brukas, men må muligens oppgradera te ein PA forsterkar seinare :yodude:

Tenke og på plassen, at det hadde vel vore bedre med kun 1 sub. Men siden eg får 2 Magmaer til prisen av 1 Alpha så vett eg ikkje ka eg skal jørr ;)

Åssen er Alphaen i bruk? Har aldri hørt om merket ein gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKkurat det jeg IKKE har... kom litt skjevt ut den der... :D

Regnet med det ja...

Neivisst ja.

Skulle egentlig skrive det at jeg ikke kan si noe om det siden jeg ikke har testet dette elementet...

Så et element med 85dB/w/m er "litt tungdrevent" mens et element med 1,2dB mindre er "ille". Interessant.

Vel, under 85 dB er jo ganske tungdrevet da...

Sammenligningen her er jo Magmaene som sammen blir 88 dB 1W/1m.

Ahh.. kongeargument... :D Da kan jeg jo med god samvittighet si at Alphaen oppleves som svært lettdrevent...

Ja, du kan vel egentlig si hva du vil. Ingen som nekter deg det vel?

Har fått oppgitt 92dB/w/m som følsomhet i siste materiellet fra Alphasonik, så jeg skal sjekke den der for min egen del ihvertfall, har ganske riktig 83,8 dB her også.

Magmaene liker seg vel best i en lukket kasse også, mens Alphaen kommer best til sin rett i en portet, og vil nok holde greit følge med to Magmaer i lydtrykk.

Uansett, han skal ha dette hjemme i en stue som blir noe helt annet enn en bil, så jeg ser ikke bort fra at to 12"ere kan gjøre en "bedre" jobb der enn én 12" uansett følsomhet og kasse, alt etter hva han er ute etter, om han har nok forsterkerkraft til å drive to.

Utrolig nok har de faktisk klart å oppgi SPL som 1W/1m i manualen, men det er ikke de 92 dB'ene som de oppgir på siden sin.

Magamaene gjør seg nok bra i portet kasse innenhus.

Forsterkerkraft er ikke noe stort problem siden Magmaene vil ha fordelen på 4,2 dB ved samme effekt som Alpha. I tillegg tåler de til sammen mer enn Alpha, så de kan spille enda litt høyere enn Alpha.

Greit at du innrømmer at du i utgangspunktet er ening :)

Om du mener at du har noe som er så bra som du sier, så burde du jo stille med et eksemplar til test.

Kanskje vi kunne fått til en større sammenligningstest...

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig skrive det at jeg ikke kan si noe om det siden jeg ikke har testet dette elementet...
Regnet med det ja... men allikavel sier du rett ut i et åpent forum at Magma'ene "knuser Alphaen på alle måter". Er det rart jeg er hårløs?
Ja, du kan vel egentlig si hva du vil. Ingen som nekter deg det vel?
Nei, du har jo ingen sperrer ihvertfall. Føler vel jeg må være noget objektiv, og i særdeleshet etter herværende forumregler, men om du ikke skjønte min ironi over ditt eget, i mine øyne, latterlige utsagn, skal jeg heller la det ligge.
Vel, under 85 dB er jo ganske tungdrevet da...

Sammenligningen her er jo Magmaene som sammen blir 88 dB 1W/1m.

Så igjen; 85 dB er bare "litt tungdrevet" mens 84dB er "ille". Ser du ikke poenget mitt her? Og om Alphaen er på 92dB/w/m, "banker den jo snørra av to Magmaer", for å holde meg til din terminologi.
Om du mener at du har noe som er så bra som du sier, så burde du jo stille med et eksemplar til test.

Kanskje vi kunne fått til en større sammenligningstest...

Selvfølgelig mener jeg det, ellers hadde jeg ikke solgt det. Stiller gjerne med produkter til test, men det finnes ingen HiFi-blader i Norge jeg kunne vurdert å levere noe til, og det som finnes ellers av bilblader har ikke spurt foreløpig. Og med dine forutinntatte holdninger, kan du jo bare drømme om å få låne et eksemplar.

Hvem er "vi" som du refererer til her forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.

Hva med en norsk versjon av den store 12-tommer-testen?

Jeg har endelig fått meg dB-måler som måler mer enn 126dB :) Kunne godt ha tatt på meg å gjøre en test i samarbeid med andre forummedlemmer, med måling av frekvenskurven fra hvert enkelt element drevet av en referanseforsterker.

Spørs hvor mange som er interessert i å sende meg elementer, så klart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider