Gå til innhold

noen som har prøvd 405 topp på b21et? kjente dere noen forskjell?

Ranger emnet


stefan.v

Anbefalte innlegg

Jeg har 405 topp, med k-kam i min. Men har ikke prøvd uten..

 

Tok litt tid før ladetrykket kom med ny og større turbo, men så var jo også luftfilteret mitt stort sett tett..

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har. Min 245 hadde original topp og kam da jeg fikk den, men måtte bytte ganske kjapt da tidligere eier ikke mestret kunsten å bytte tennplugger uten å ødelegge..

 

Fikk da tak i en 405-topp med k-kam fra en tidlig b23e, og satt på den.

 

Forskjellen er betydelig.

 

Du henter en del på spisseffekt (leste om en amerikaner som målte 0-96 på 9,0 før og 8,0 etter - på samme ladetrykk), men bilen blir usannsynlig slapp før turbotrykket får bygd seg opp. Skikkelig masete og gir deg i hjel opplegg på småkjøring.

 

Ketchup-effekten går fra å være tydelig til å bli voldsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår