G.T.I Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Hvor festes denna i i såfall? det suser på høyttalerne i bilen så det er nok problemet :) Siter - 90 mod Jetta (under ombygging) dvs. ingen bil for øyeblikket!!!! x 85 Mazda 626 GT x 85 Golf mk2 gti x 83 Golf mk1 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spear Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Originally posted by G.T.I Hvor festes denna i i såfall? det suser på høyttalerne i bilen så det er nok problemet :) Kan også være dårlig jording til forsterkern din eller at du kan ha brent jordinga på spillern din. Merker det hvis du tar den ut og det lukter svidd av den. (evt lån en spiller av en kompis som ikke har dette problemet og test i din bil) Men dette er vel ikke d tråden handler om... måtte bare gi et svar! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.T.I Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Jordinga fra forsterkeren skal jeg gå med på at er i det tynneste laget, har en ny karaftig kabel som jeg skal sette på i kveld. Må tykkelsen på jordinga fra forsterkeren være samme kvadrat som strømkablen inn til forsterkeren? Spillern er kjøpt i forgje uke og ar ikke spillt mange timene. susinga kom sånn plutselig bare :) Dynamostøy er en anna mulighet fordi susinga øker og synker ettersom jeg gir gass.. Hva tror du? moi ;) Siter - 90 mod Jetta (under ombygging) dvs. ingen bil for øyeblikket!!!! x 85 Mazda 626 GT x 85 Golf mk2 gti x 83 Golf mk1 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spear Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 test... fa.. skrev den lange avhandlinga til deg om hva som kunne være galt oxo vill den ikke poste... derfor tester jeg først denne gangen om det funker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Ha for all del skikkelig jording på forst deres folk - hvis ikke får den jord via phono kablene - og svir av noe i spilleren. Been there done that .. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 1. Sjekk jordinga på forsterkern og spillern. 2. Skaff deg et støyfilter for 50-100kr på biltema. med tanke på at det øker og synker med gassen så er det nok dynamostøy. Lykke til. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
18tom Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Sjekk phonokabelen din...bør ikke ligge inntil strømførende kabler. Koblet strøm og phono på samme side? Siter 97 Polo 1,4 16V 77 Polo 1,1 x-96 Polo Colour Concept x-85 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 er nok phono kabel'n.. har hatt samme problemet og en venn av meg har hatt det.. vi og trudde det var fordi signal kabern lå intill noe.. vi flytta litt på den i bilen hans og det hjalp.. i min bil tok jeg bare og flytta litt og klemte den litt bedre på forsterkern. er nok bare no smått.. men hvorfor lyden kommer ett turtall har jeg stusset på også.. hehe hadde jeg ikke på lyd hørtes det nesten ut som en liten turbo i min bil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Letteste måte å gjøre dette på : Skru av stereoen - dra av kabelen fremme - skur på - hvis lyden er der enda , skru av igjen - dra av kabelen bak . Forsvant lyden nå er det kabelen. Forsvant den når du dro av fremme kan det være spilleren / eller dårlig jording på spiller eller forst. Er den der etter at du har tatt av kabel bak - har du et problem :P Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spear Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Prøv å forbedre jordingskabelen til forsterker'n din. Trenger ikke nye tykkere enn at den passer i hullet på forsterker'n sin. Sikkert 10mm2 (10 kvadrat) tykkelse, mest vanlig. Prøv å ikke ha så lang kabel. Sørg for at den er festet skikkelig i karosseriet . ikke i no tynt metallblekk. Puss bort lakken der hvor du fester den. Lakk = dårlig kontakt. Mange bruker bolten under baksetet, der hvor setebeltet er festet. Funker bra for de fleste. Sørg for at signalkabler og strømkabel ikke ligger på samme siden. Kan evt være dårlig skjerming i signalkabelen din? Prøv dette og post hvis det ikke hjelper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.T.I Skrevet September 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Var og kjøpte ny jordingskabel i dag.. Kraftig jævel :) Jeg fikk festan i bilbelte bolten. noe susing forsvant, men viininga fra dynamoen høres godt på høyttalerne ennå :( Hva må jeg bytte? Børstene, jordinga eller hele dynamoen? Ønsker inndelig å bli kvitt problemet, he he. Moi :) Siter - 90 mod Jetta (under ombygging) dvs. ingen bil for øyeblikket!!!! x 85 Mazda 626 GT x 85 Golf mk2 gti x 83 Golf mk1 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 22, 2003 Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Støyfilter! En liten skjøt med en klump på til phonokabelen din. Jeg har samme problemet og fikser det sånn og jeg hadde samme problemet på russebilen vi hadde. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 22, 2003 Rapporter Share Skrevet September 22, 2003 Det høres ut som om phono kabelen din går paralelt med en strøm kabel.... Som det ble nevnt tidligere her - så må ikke strøm og phono kabel gå i samme side av bilen ... Sjekk ellers at den ikke ligger ved siden av kabelens om går til baklysene. Går den bare paralelt et lite stykke kan du prøve å pakke den inn i alu folie - det har fungert for meg før ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg