Gå til innhold

hjelp en webshop er mot meg.

Ranger emnet

jossa

Anbefalte innlegg

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

å jeg fikk ikke noe opplysning om det.. altså jeg har faktisk et helt år på meg.. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BS Bildeler er ikke "dem", det er "han". Bare så det er klart! :) Uansett, ta deg en tlf til han, det kan jo hende at han har et automatisert system som sender ut disse meldingene og noe har gått feil i det. Tolket ikke det du skriver her som om du har ringt han, og det er alltid en god idè først!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda har ringt å fikk bare beskjed om at det skulle taes på mail..

hehe beklager at jeg brukte dem da, men det jobber nå flere der og det er en sammenslåing av flere bedrifter :)

sendte akkoratt en mail med alle de paragrafene som er viktige i denne sammenhengen og forklarte som det står i §13 hvordan denne returen vil skje osv så nå får vi se hva som skjer.. vet ivertfall at jeg har retten på min side.. går man vidre til en advokat for 1000 kr ? er jo jævlig overkil da.. men rett skal være rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er det jeg og har vist hele tiden.. men når BS bildeler tror de kan ta et gebyr for angring da begyner jeg og lure på hva dette er for en butikk..

var veldig skeptisk til de i fra starten av og skulle selvfølgelig holdt meg unna.. men men.. etterpåklokskap hjelper lite nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bsbildeler.no/butikk/About.aspx

Se nederst på siden. Inne i det dokumentet, bekrefter selv de at de har angrerett. Så de har opplyst deg om angreretten.

MEN dette forusetter at du har haket av et "Jeg godtar disse betingelsene" når du bestillte delene.

Tro det eller ei, så holder dette for en nettbutikk å opplyse kundene om, slik at de på papiret har "opplyst kunden om angreretten". Fordi du "har godtatt betingelsene"

Angrerettskjema trenger ikke å bli sendt til kunde, så lenge de har opplyst om selve angreretten. Om kunden vil benytte seg av denne, skal selger klare å levere info om angrerett prosedyre.

Ang forbrukerrådet/tv2 hjelper deg/fbi ol. Ikke kast bort tida på å true et selskap. Jeg har hatt veldig mange kunder som har truet med dette iløpet av tida mi, og i aller fleste tilfeller, skaper dette bare dårligere kontakt mellom kjøper og selger, selger blir mindre motivert til å finne en løsning og ting blir bare værre. 9/10 ganger kontakter ikke kundene forbrukerombudet engang.

Er samma som om du hadde kommet i en tvist med en heroinselger. Sier du: "Jeg går til politiet om du ikke..." Lykke til med den...

Føler du at du har kommet til et punkt at det er nyttesløst å ha noe med selger å gjøre, da tar du kontakt med forbrukerrådet.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg bare prøver og finne ut hvordan muligheter jeg har..

men siden det står der så må de jo følge det..

å uansett så står jo loven over en vær avtale de måtte prøve å komme me..

men jeg får nokk svar i mårgen.. så skal jeg si ifra hva som skjer.. tror nokk det skal løse seg.. men tusen takk til dere som har giddet og hjelpe meg! :) .. tråden kan kansje være til hjelp for andre.. :)

å angående det maxmix snakker om, så tror jeg det har noe med:

Kapittel 3. Plikt til å gi opplysninger skriftlig på et varig medium

Lenke til kommentar
Del på andre sider