s4nd3r Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Går motoren uten formotsanden? eller kva sjer vist den ramla ta under fart.. Har dreve og leita no i 2 - 3 tima i dag etter formotstanden på motoren min, Finn den ikkje, har leita runt batteriet, oppe med fjørbeinet, sett sovitt inne i kupe`en. Kan det ha blitt feil ohm vist formotsdanden har ramla ta, og dysene har brent opp? Rekna med alle veit problemet mitt, ett av dei i vertfall. jaja, Hadde vore på jobb, satt meg inn i en kald bil (og motor) starta opp motoren og ga full gass for og komme meg inn i ferge køa, plutsli kjente eg bilen ikkje drog meir, såg på tur tellaren, den datt ned på 0, og bilen stoppa. Ringte han pappa, og han kom og slepa meg heim med søppelbilen, :yodude: Skrudde og feilsøkte, og vi prøvde og justere Gasspjeld ventilen, og vi fikk start, eg vart kjempe gla, ut på prøve tur, kjørte rolig til motoren hadde blitt varm. så drog ej motoren opp i ca 4500rpm, så datt turtellaren ned på 0 i gjenn, har stått i 2 måna no. bjynn og blir lei av og være bil laus.. Dela eg har bytta -Gjivar på svinghjulet -Hjerne med viking chip -Register reim og stramme hjul Den har sefølglig gnist og bensin, men dysene oppna ikkje.. Og den skall starte, men gå litt rart om lmm er død, slik som eg har forstått det, vertfall vise lifs tegn... Register reim er rett... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hvilke årsmod motor/sprut har du???? Om du har 230fk bokser så er det beregna for formotstander... mens 230F som bilen din org har ikke har formotstander! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 er ikkje heilt sikker kva års modell det er, men den har runde taggar på reg reima, så den er nyare en 94.. kan ikkje det stemme? så eg tror den er en 94 - 95 mod Bilen har ikkje orginalt formotstand nei, men motoren er etter montert... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Ja FK kom vel ikke før 95.... Du skal iallefall ha formotstander... i tilleg har du et relee som gir konstant +12v til dysene. Det ligger ved venstre fjærtårn tror jeg! Skal iallefall ligge der! Også har du jo insprøytningsreleet også..... det store hvite... men det vet du vell! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Ja FK kom vel ikke før 95.... Du skal iallefall ha formotstander... i tilleg har du et relee som gir konstant +12v til dysene. Det ligger ved venstre fjærtårn tror jeg! Skal iallefall ligge der! Også har du jo insprøytningsreleet også..... det store hvite... men det vet du vell! Ja det var det eg trudde, men eg finn ikkje formotstanden? borte vekk... dysene har +12v heile tia ja.. ligg ingen ting oppe med venstre fjertårn, bare ett par ledninga som skall inn i bilen og dinna diode testaren..er insprøytningsreleet det som henger på ereksjons tanken? det fungera, det har vi testa.. tikka og klikka... (noen som har bilder av korleis leninga (pluggen) der du kobla til formotstanden ser ut??) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ja, og eg får ikkje opp en einaste feil kode, fikk opp en feil att han ikkje fikk signal fra bak akslingen? men når eg bytta hjerne så forsvann den og.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 formotstand skal egentli ligge ved batteriet ja...men på min f.eks med ettermontert var den gjemt under fjærtårnet på høyre side.så kan nok ligge hvor som helst.vet ikke hvem som har montert motor osv da?min er hvertfall sølvfarget med 4 hvite "pølser" i og ledninger ut av disse. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ja, kan være korsomhelst, veit korleis den ser ut. men eg finn ikkje den? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ja, kan være korsomhelst, veit korleis den ser ut. men eg finn ikkje den? vet du av hvem som har byttet motoren i bilen?kan være greit å få tak i han for han vet sikkert det meste om hvor ting ligger osv.. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 jada, har prata med han, men der er 2 - 3 år sia han gjor det. å han huska ikkje kor han gjor det. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 formotstanden skal henge i venstre inneskjerm nesten fremme ved hovedlykta. det er originalplasseringen. kan være bensinpumpereleet,dette er stort og hvitt og er plassert i sikringsboksen bak askebegeret. Har du byttet begge giverene på svinghjulet? Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 se på høyre side i motorrommet. er der det står orginalt. kan også vere montert under innsuget ditt om han har brukt det orginale ledningsopplegget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 formotstanden skal henge i venstre inneskjerm nesten fremme ved hovedlykta. det er originalplasseringen. kan være bensinpumpereleet,dette er stort og hvitt og er plassert i sikringsboksen bak askebegeret.Har du byttet begge giverene på svinghjulet? han har bare en svinghjulsgiver. er ikke motronic. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 ja, de kvite bak askebegeret eg i orden, såg værtfall fint ut, har oppna det opp og sett på det. skall sjå under innsuget, kan være ei mulig heit det. bare 1 svinghjuls følar ja.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 d trenger ikke å være formotstandene dine som det er nå gæli med. hadde nå lignende problemer på min tidligere å trudde 100% på at d var motstandene for hvis jeg rikkla på ledningene til di så starta bilen igjen. men d som viste seg å være feil t mæ va at d svarte releet som hent i venstre innerskjerm, d hengte seg opp å da åpnet ikke dysene til meg heller, men etter at jeg tildeldigvis bare prøvde å bytte d så har bila gått uten problemer i 6mnd no. hvis du har mista motstandene så har du heller ikke kunna fått start i d hele tatt da for uten di så får ikke dysene en full strøm krets, men d kan jo være dårlig kontakt å da som utgjør feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg