Gå til innhold

Lh2.4???

Ranger emnet


s4nd3r

Anbefalte innlegg

Går motoren uten formotsanden? eller kva sjer vist den ramla ta under fart..

Har dreve og leita no i 2 - 3 tima i dag etter formotstanden på motoren min,

Finn den ikkje, har leita runt batteriet, oppe med fjørbeinet, sett sovitt inne i kupe`en.

 

Kan det ha blitt feil ohm vist formotsdanden har ramla ta, og dysene har brent opp?

 

Rekna med alle veit problemet mitt, ett av dei i vertfall.

 

jaja, Hadde vore på jobb, satt meg inn i en kald bil (og motor) starta opp motoren og ga full gass for og komme meg inn i ferge køa, plutsli kjente eg bilen ikkje drog meir, såg på tur tellaren, den datt ned på 0, og bilen stoppa.

Ringte han pappa, og han kom og slepa meg heim med søppelbilen, :yodude:

Skrudde og feilsøkte, og vi prøvde og justere Gasspjeld ventilen, og vi fikk start, eg vart kjempe gla, ut på prøve tur, kjørte rolig til motoren hadde blitt varm. så drog ej motoren opp i ca 4500rpm, så datt turtellaren ned på 0 i gjenn, har stått i 2 måna no. bjynn og blir lei av og være bil laus..

 

Dela eg har bytta

-Gjivar på svinghjulet

-Hjerne med viking chip

-Register reim og stramme hjul

 

Den har sefølglig gnist og bensin, men dysene oppna ikkje..

Og den skall starte, men gå litt rart om lmm er død, slik som eg har forstått det, vertfall vise lifs tegn... Register reim er rett...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje heilt sikker kva års modell det er, men den har runde taggar på reg reima, så den er nyare en 94.. kan ikkje det stemme? så eg tror den er en 94 - 95 mod Bilen har ikkje orginalt formotstand nei, men motoren er etter montert...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja FK kom vel ikke før 95.... Du skal iallefall ha formotstander... i tilleg har du et relee som gir konstant +12v til dysene. Det ligger ved venstre fjærtårn tror jeg! Skal iallefall ligge der! Også har du jo insprøytningsreleet også..... det store hvite... men det vet du vell!

 

Ja det var det eg trudde, men eg finn ikkje formotstanden? borte vekk...

dysene har +12v heile tia ja.. ligg ingen ting oppe med venstre fjertårn, bare ett par ledninga som skall inn i bilen og dinna diode testaren..er insprøytningsreleet det som henger på ereksjons tanken? det fungera, det har vi testa.. tikka og klikka...

 

(noen som har bilder av korleis leninga (pluggen) der du kobla til formotstanden ser ut??)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formotstand skal egentli ligge ved batteriet ja...men på min f.eks med ettermontert var den gjemt under fjærtårnet på høyre side.så kan nok ligge hvor som helst.vet ikke hvem som har montert motor osv da?min er hvertfall sølvfarget med 4 hvite "pølser" i og ledninger ut av disse.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formotstanden skal henge i venstre inneskjerm nesten fremme ved hovedlykta. det er originalplasseringen. kan være bensinpumpereleet,dette er stort og hvitt og er plassert i sikringsboksen bak askebegeret.

Har du byttet begge giverene på svinghjulet?

 

han har bare en svinghjulsgiver. er ikke motronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d trenger ikke å være formotstandene dine som det er nå gæli med. hadde nå lignende problemer på min tidligere å trudde 100% på at d var motstandene for hvis jeg rikkla på ledningene til di så starta bilen igjen. men d som viste seg å være feil t mæ va at d svarte releet som hent i venstre innerskjerm, d hengte seg opp å da åpnet ikke dysene til meg heller, men etter at jeg tildeldigvis bare prøvde å bytte d så har bila gått uten problemer i 6mnd no. hvis du har mista motstandene så har du heller ikke kunna fått start i d hele tatt da for uten di så får ikke dysene en full strøm krets, men d kan jo være dårlig kontakt å da som utgjør feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår