Gå til innhold

fjelling: 1982 242-242 sugis (m/filmsnutt)

Ranger emnet


fjelling

Anbefalte innlegg

DaButcher: Har sikkert flyttet hele akselen noe frem du da eller?

Jeg har slått opp skjermkanten noe men gidder ikke å styre mere med det, dumt å provosere frem rust.

Funker sperre de bra eller?

Lurte på å kjøpe den thorsen diffen, er vel den Dana 30'n.

Får den hos KRB-trading for 4000kr+moms.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Har bestilt noe smått får å prøve å få litt bedre grep og veiholdning:

 

stabbstag

stabbstag.jpg

 

fjærbeinstag m/torpedostag

SAMfjrbeinstag.jpg

 

Momentstag

momentstag.jpg

 

panhardstag

panhardstag.jpg

 

skal også ha meg sperre før sommern men er usikker på hvilken.

Noen som har erfaring rundt dette og har noen annbefalninger?

F.eks anngående: torsen-diff, LSD, detroit locker, selholm-diff osv...

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvordan fungerer den?

Hva koster den?

Hvem selger den?

Er det en lamell-sperre eller?

Har fått fortalt av en kar i rallymiljøet at lammelsperrer ligger å føler på differanse på hjulenes hastighet. Når den bestemmer seg for å hogge i grep så sperrer den jo, men når den sperrer så er det jo ingen differanse på hjulene og dermed slipper sperringen igjen. blir da en av og på effekt.

Er det totalt feil eller?

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detroit diffen er ikke en lamelldiff nei.

Søk så finner du, det er sikkert 90 tråder med teite spørsmål om den.

 

Lamell diff (LSD) er bedre å kjøre med, men koster endel mer også.

Detroiten er vel en 'drevdiff', mens lamelldiffen er forspent med lameller som må ha grep for å "slure" om du skjønner.

 

http://auto.howstuffworks.com/differential4.htm

 

Sellholm diffen er vel en lamelldiff til rundt 18 lapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har da endelig fått bilen hjem ifra vinterlagringa!!

 

Har noen bilder ifra maskinrommet med nye stag montert.

Blei matte bilder av en eller annen grunn.

 

DSC00176.jpg

DSC00181.jpg

DSC00182.jpg

 

Blir nok en liten film ganske snart for å formidle litt lyd.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prebendju: jeg har den med minst diameter som sitter i org. glt og turbo eller nyere biler. Er ganske så trangt ja, har det korteste innsuget jeg fant. Syns det er litt dårlig løsning å fjerne dden også når det er snakk om gatebiler. Lekker bil du har!!

Lykke til med plassen!

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår