Rat Fink Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Noen her som har erfaring med å bytte ut trommel brems med skiver foran på GM A-body? Jeg har en 66 Buick Skylark, kjøpte 'serious street' skiver, front, i fra Baer brakes. Monterte disse sammen med ny master cylinder som fulgte med og var beregnet for skiver fwd drums rear og power brakes. Etter innkjøring av skiver/brake pads, som beskrevet av Baer, var bremsevirkningen fremdeles kraftig bak, prøvd på grus vei. Monterte bremsereduserings ventil i fra Summit på kretsen bak. Denne kunne redusere bremsevirkningen med 50%. Reiste deretter på verksted og prøvde på en bremsetester. Hadde da ca 75% bremsevirkning bak, reduserte max på ventilen og hadde ca 60% er dette mye? (tom bil= mye vekt over fremre aksling kontra bakre) På grus vei virker det som bakhjula låser tidlig. Må jeg redusere trykket bak mere evt. hvordan? :rolleyes: Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Har du sjekket med forhandleren? Han bør jo absolutt mene noe om dette? Tenk om det er så enkelt at du har fått med feil booster? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet September 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Finnes ikke dumme spørsmål!! Har tenkt tanken ja.... kjøpte settet rett i fra Baer i statene. For prøve å snekre sammen en mail på english... Forøvrig er booster`n den originale har bare byttet hoved cylinderen og den som fulgte med kitet var en original GM sak. Før jeg spør produsenten tenkte jeg å prøve å få greie på hva som er ca riktig bremse fordeling i % mellom foran og bak. Er det ingen som har noen formening om det....? Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Er denne fordelingen ganske allmengyldig for alle biler med motor foran og bakhjulstrekk, eller er det normtall for hver enkelt bilmodell? Hva med å ringe en NAF teststasjon? Man kan sikker mene mye om NAF, men dette er vel typiske ting de sjekker på en såkalt NAF-test? Hva med verkstedhåndbok? Finnes sikkert til bilen din det. Hvis du vil bestille direkte fra USA, anbefales Amazon.com. Kjøper du i Norge så er Automobilia-bokhandelen i Oslo stedet. Kan også høre med Øyvind Henriksen, sjef i Nosra (Norwegian Street Rod Association) tlf 33 36 92 38. Ikke at han driver noe særlig med muskelbiler, men selve problemstilligen og bruk av reduseringsventiler er velkjent i hotrod miljøet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet September 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Takk for tipset skal prøve å kontakte han før jeg prater med gutta "over there" :) Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olds Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Har du sjekket at du har montert røra riktig på hovedsylinderen,det er normalt merket med foran og bak. Hvis ikke jeg husker helt feil så skal bremsefordelingen være ca.35% bak, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet September 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Finnes ikke dumme spørsmål..bare dumme svar!! På den nye hoved sylinderen var det merket i fra produsent fremre kammer til "rear" og bakre til"front" dette tror jeg stemmer ut ifra størrelsen på kammerene, det fremre var lite og det bakre stort. Men en ting som jeg kom til å tenke på i dag er diameteren på røra, sto ikke noe om det i fra produsent (tror jeg skal spørre om det) La opp nye rør til forhjula med samme dim som det eksisterende som ble brukt til bakhjula. Burde kanskje gått opp en dim i og med at skivene trenger høyere trykk...eller?:( Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Originally posted by GS 66 Finnes ikke dumme spørsmål..bare dumme svar!! På den nye hoved sylinderen var det merket i fra produsent fremre kammer til "rear" og bakre til"front" dette tror jeg stemmer ut ifra størrelsen på kammerene, det fremre var lite og det bakre stort. Men en ting som jeg kom til å tenke på i dag er diameteren på røra, sto ikke noe om det i fra produsent (tror jeg skal spørre om det) La opp nye rør til forhjula med samme dim som det eksisterende som ble brukt til bakhjula. Burde kanskje gått opp en dim i og med at skivene trenger høyere trykk...eller?:( Dette er normalt... Men sjekk om bremsepumpene bak har riktige størrelse iforhold til calipperne. Jeg gjorde noe sånt for noen år siden, og fant ut at pumpene bak hadde 3mm større stempler enn hva calipperne var designet for. Da låste bakhjula først. Nå har jeg satt på større calippere forran, som forresten er typegodkjent med typen pumper jeg har bak. Nå er balansen i bremsene bra. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet September 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Har tromelbrems bak enda. Har forhørt meg litt rundt og det ser vel ut som jeg må opp med dimensjonen på røra til skivene forran. Men det blir jo fint med litt vinterjobb... ønsker meg jo skiver bak også men det spørs hva det blir rom for i revidert husholdnings budsjett....;) Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet September 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Har ikke digital kamera, men en kompis tok noen bilder når vi var i Vesterås på Power Big Meet i sommer. Her er et som ble tatt under crusingen på lørdag...... Et besøk på Power meet er forøvrig å anbefale..i år var faktisk crusingen bra, ikke bare kø, treffet er stooort! :D :D Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet September 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2003 Try again! Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.