Gå til innhold

spm. ang. shimms i bakaksel

Ranger emnet


Øyvind Gantenbein

Anbefalte innlegg

egentlig bør du shimse den opp igjen, men truetrack-klompen er like stor som den vanlige diffen, så den slarken so allerede er, ville du jo ha kjørt med uansett, så det har ikke så mye å si.

kjenner 2 her jemme som bare brukte de gamle shimsa (B230ft f.eks), å det gikk finfint

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få lånt deg et mikrometer-verktøy som måler Backlashen (dødgangen på diffhjulet målt på utsiden), mener den skal være ca 0,13 mm, men det står i boka.

 

Mange flytter over diffklump uten å shimse på nytt, men med så dyre deler ville jeg ha gjort det skikkelig en gang for alle!

 

Jeg shimset min lamellklump, og sjekket tanninngrep med kritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig bør du shimse den opp igjen, men truetrack-klompen er like stor som den vanlige diffen, så den slarken so allerede er, ville du jo ha kjørt med uansett, så det har ikke så mye å si.

kjenner 2 her jemme som bare brukte de gamle shimsa (B230ft f.eks), å det gikk finfint

Kan sikkert kjøre en stund med vann istedenfor diffolje også, men hvor lurt det er, er en annen sak.

 

Lar du vær å shimse, sparker du deg selv i kneet!

Det er avvik fra aksel til aksel..

Om du kjøper en diff, ny eller brukt, bør du shimse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår