Gå til innhold

Problemer med viskere/horn

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

Her en dag da jeg skulle kjøre av gårde, så virket ikke vindusviskerne eller hornet mitt. Det var sikringen som var gått. Jeg hev i en ny, og den gikk... I dag prøvde jeg å koble fra viskermotor, viskerrelè (det under fotplaten), viskerbryteren og hornet.

 

Sikringen gikk likevel... Er det noen som har noen tips? Jeg har en ting igjen jeg skal prøve, og det er å koble fra den pumpen til spylervæsken. Jeg har et håp om at det IKKE er ledningsbrudd et sted i den kretsen, det blir et helvete.

 

Takker for alle svar! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en spiker istedet for sikringa å se hvor det ryker hen... Der det ryker, har du feilen.. :P

 

Nei, litt tulling må vel til.. :b

 

hadde ca samme problemet med min bil, å da var det ledningsbrudd under panseret.. Der hvor alle ledningene kommer ut i torpedoveggen.. Hadde gnegd av isolasjonen å lå mot jord. Sjekk der.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett en spiker istedet for sikringa å se hvor det ryker hen... Der det ryker, har du feilen.. :P

 

Nei, litt tulling må vel til.. :b

 

hadde ca samme problemet med min bil, å da var det ledningsbrudd under panseret.. Der hvor alle ledningene kommer ut i torpedoveggen.. Hadde gnegd av isolasjonen å lå mot jord. Sjekk der.

 

Den løsningen din spøkte en annen med også! ;) Skal sjekke der med torpedoveggen i morgen, må bare demontere og rydde litt først. Er så kjipt å være uten bil! :(

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ledningen ligger mot karossen i f.eks torpedoveggen, kan du ta et multimeter å sette det på pipefunksjon. Ta ene ledningen mot der hvor den går inn på sikringen å den andre på et godt jordingspunkt i karossen. Piper det da, har du kortslutning pga avgnegd isolasjon etc... Sånn jeg gikk frem for å finne min feil...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag da jeg skulle kjøre av gårde, så virket ikke vindusviskerne eller hornet mitt. Det var sikringen som var gått. Jeg hev i en ny, og den gikk... I dag prøvde jeg å koble fra viskermotor, viskerrelè (det under fotplaten), viskerbryteren og hornet.

 

Sikringen gikk likevel... Er det noen som har noen tips? Jeg har en ting igjen jeg skal prøve, og det er å koble fra den pumpen til spylervæsken. Jeg har et håp om at det IKKE er ledningsbrudd et sted i den kretsen, det blir et helvete.

 

Takker for alle svar! :)

jasså ja?? koblet DU ut viskermotoren?!?! give me some creds man :hvaskjera :thanks :boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår