Gå til innhold

Problemer med starter/tenningslås/noe jeg ikke har tenkt på

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

I går sto jeg i 20 min på tomgang og ventet på veiarbeid, og da begynte bilen å tulle på tomgang så jeg kuttet motoren.. Ett minutt etterpå skulle jeg starte bilen igjen, men den reagerte ikke. Starteren snurret ikke, hørte ingen klikking fra relé eller noe da en kollega skulle vri om nøkkelen (men vet ikke helt om han forsto hva jeg mente). Lysene gikk vekk som vanlig ved start, men altså ingen reaksjon. Så ingen grunn til at den var strømtom, selv om den oppførte seg som om den var det. Slepte bilen til jobben og lot den stå der til i dag.

I dag startet bilen "på første" (den er litt tungstartet, men den reagerte og etter 4 mislykkede forsøk startet den). Så det var strøm i massevis, starteren virket rask og fin..

Men, hva faen skjedde i går? Av og til stopper bilen rett etter start, og da hender det at den ikke reagerer når jeg tar nøkkelen av og på igjen, men da varer det bare i ett sekund og så begynner startmotoren.

Mine flotte teorier:

-Dårlig kontakt i tenningslås, har sett folk sliter med det på 850-forumet

-Dårlig kontakt i starter

-Relé eller noe? Har ikke helt kontroll på om det går på relé eller hva det gjør..

Noen som har lignende erfaringer? Bilen har gått ca 560 000 km, og har selvsagt automatgir så jeg får ikke tatt den på gir..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider