Gå til innhold

Kjøring av bil klasse C med klasse B førerkort, konsekvenser?

Ranger emnet

thklinge

Anbefalte innlegg

Så. Det vidunderlige med Bilforumet slår til igjen.

Avhengig av hvem man hører på så risikerer man altså alt fra 3500 i bot til inndragelse av førerkort i 9 måneder, 7600,- i bot og 19 dager i fengsel... Jeg føler meg klokere nå ja.

Det eneste eg kan si med sikkerhet er at du ikkje mister lappen.

En del av mine bekjente som har blitt stoppet med G30'er som ikkje har vært klasset ned og ingen av de mistet lappen. Dette skjedde på litt forskjellige måter, men fellesen er at ingen mistet førerretten i hvertfall.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt på nettet og fant denne;

"Lørdag ble en kar stoppet på Stokmarknes. Mannen kjørte en lastebil, selv om han bare hadde sertifikat for vanlig personbil. Straffen mannen må tåle er en bot på 4000 kroner. Han idømmes også en sperrefrist på 6 måneder for å kunne kjøre opp til det type kjøretøy han ble stoppet i denne dagen."

Virka ikke som man mister lappen likevell, selv om jeg har hørt det før. Syns uansett ikke det er forsvarlig å kjøre tung lastebil med kun klasse B.

Vet ikke hvilken lastebil det er.. Kunne jo vært Subaruban eller tung lastebil og da. Vil tro den som stopper deg ser det litt ann på situasjonen da.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider