Gå til innhold

Et lite spm ang prøveskilt...

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

God kveld.. Har tenkt å leie prøveskilt om ikke lenge.. Lurte bare på en ting...

Om jeg f.eks "råner", kan purken da stoppe meg? Hvis det står prøvekjøring på kjøreseddelen..

Hvis jeg leier prøveskilt fra den 3.02.07 for bare den dagen, å jeg kjører til etter 00.00 på natta, å jeg blir tatt, hva skjer da? Lappløs?

Takker for svar..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja trur dem kan de men vi tokk runder en hel kveld med prøve skilt. møtte politiet mange ganger å dem sa ikke noe.. men 4 min over 00,00 altså 4 mi etter skiltene gikk ut stoppa politiet oss, å da var de bare å bestille taxi:( mista ikke lappen da tokk kun "skiltene".

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja pga hvis dem ser deg ta runder i sentrum i 3 timer så skjønner dem kanskje at de ikke bare er en litten prøvetur:P jeg skall ikke si at de ikke blir faen men enaste som skjedde for oss var at dem tokk prøveskiltene:D

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hvordan vet dem at jeg ikke prøvekjører i sentrum i 3 timer da? har hatt bilen på prøveskilt før, å da hadde jeg purkbiler rundt meg hele tia.. Der jeg stoppa, kom purken innom..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg f.eks "råner", kan purken da stoppe meg? Hvis det står prøvekjøring på kjøreseddelen..

Hvis jeg leier prøveskilt fra den 3.02.07 for bare den dagen, å jeg kjører til etter 00.00 på natta, å jeg blir tatt, hva skjer da? Lappløs?

Det blir vel en vurderingssak, men om du råner i rett forstand, så regner jeg med at det ikke faller inn under prøvekjøringsbegrepet.. :)

Men om dem vil legge seg opp i det er vel en annen sak, tviler spesielt mange tar det spesielt tungt. :)

Du mister ikke automatisk lappen nei. Passerer du 00.00, kjører du en uregistrert bil, og kan straffes deretter. :)

ja sandt de du sier der ja:) eneste jeg veit om er at dem er skikkelig pirkete på datoen på skilta.. vi var på vei hjem, å de var over tiden med 4 min når vi blei stoppa:(
Det er jo ikke så rart. Etter 00.00 kjører du en uregistrert bil, og har ansvarsforsikringen som følger skilta gjelder ikke, og eventuell kasko som er tegnet i tillegg har vel ikke full dekning siden du bryter div regler med å kjøre uregistrert bil. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam

Du har 3 forskjellinge kjøretyper husker jeg ikke feil, flytting ,prøving og testing av kjøretøyet.

Sier du at du skal test kjøretøyet, så kan politiet ikke nekte deg å kjøre med personer ,og kan faktiskt ikke be deg kjøre ut av byen når du råner.

For det er det du skal bruke bilen til når du registrerer den kan du si !

Men der har jo politiet "lokalt" utroligt mange forskjellige meninger da!

Super politiet oppe i Namsos har faktiskt gitt bot til en kompis som ble bensintør i sentrum og parkerte litt feil på en søndags formiddag, forskjelig oppførsel og oppfatninga av loven ja hehe !

Men jeg anbefaler å skrive testing når du leier prøveskiltskilt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider