Gå til innhold

kople ledninger i spilleren...+kondensator

Ranger emnet

Fredrik T

Anbefalte innlegg

Har et par slike gas-ledninger som går fra spillern forann til forsterkerene bak.. Innimellom de to ledningene som er koplet sammen, ligger det en liten tynn ledning imellom. Hva skal disse 2 koples inn på? De skal koples på REM på forsterkeren...

Og en ting til...Hvordan skal jeg kople på kondensatoren? Har en strømledning som går fra batteri forann til batteriet bak (lader batteri bak). En strøm ledning går fra pluss batteri bak til en fordeler så det går det to strømledninger til begge mine forsterkere... Men hvor kommer kondensatoren inn i bildet? skal den koples til plussen på batteri? og minusen på kondensatoren... skal den jordes? og bør jeg ha en sikring imellom batteri bak og kondensatoren?

Help me sluts :)))

-Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt på gyngende grunn nå og er ikke helt sikker på om kondensatoren hjelper mot støydemping med tror det...

Uansett hvis du har gjort det som du forklarer her så er det liten sannsynlighet for at du får noe støy...med eller uten kondensator..

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger på et spm i denne tråden:

Hvor mye har en kondensator å si for støydempinga? Betyr det mye hvis man har god dynamo, og ordentlige signalkabler med 4V signalstyrke pakket inn i folie på motsatt side av strømkablene?

Kondensatoren har ikke noe å si for støydempingen. Jobben til en kondensator er å levere bedre strøm til den forsterkeren som trenger mest strøm (den som driver subbene). Du kan enkelt se forskjellen på en bil med og en bil uten kondensator. Den uten vil slite med blinkende lys på lave turtall og den med vil ikke ha dette problemet. :deng

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondensatoren har ikke noe å si for støydempingen. Jobben til en kondensator er å levere bedre strøm til den forsterkeren som trenger mest strøm (den som driver subbene). Du kan enkelt se forskjellen på en bil med og en bil uten kondensator. Den uten vil slite med blinkende lys på lave turtall og den med vil ikke ha dette problemet. :deng

den demper støy på strømsignalet jo. men dette er som oftest ikke noe problem, og har normalt minimalt å si på lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat... Visste selvsagt hva hovedoppgaven til en kondensator er, men har hørt rykter om at den demper støy også, serru ;)

Driver å bygger anlegg nå, og ville bare vite det for sikkerthets skyld. Men siden forsterkerene tar 150A på max effekt tror jeg det er best å ha en klump på et par fahrad likevel ;)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal den! Hvis ikke vil ikke forsterkeren slå seg på... De ledningen på spilleren er som regel blå/hvit... Den kan hende det står remote, eller antenna på'n...

Nei det skal den ikke!

Eller.. det vil sier at den KAN brukes til dette, men den er egentlig for å skru i karosset på spiller og forsterker! Dette for å jorde disse to sammen for å fjerne støy!

Men gidder du ikke strekke en ekstra kabel, samtidig som du legger rca, så fungere den fint som REM, og da stemmer det jeg har quotet :) (rem på spiller er altså blå OG hvit! ikke enten eller ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er egentlig for å skru i karosset på spiller og forsterker! Dette for å jorde disse to sammen for å fjerne støy!

Dette har jeg ALDRI gjort.. aldri hatt støy heller. Dyrere kabler har ikke engang denne ledningen... og de som blir solgt med den ledningen står det på pakka at den er til REMOTE.. om noen har tipsa om å bruke den for å ta bort dynamo støy etter at du har knekt jord banen i spilleren din.. ja det for være så..

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om du jorder forsterkeren i karosseriet, så er den jo jordet sammen med spilleren.. den er jo også jordet i karosseriet..

Har ikke peiling på akkurat dette, men jeg har altid brukt den "tynne ledningen" som den blir kalt her, til remote.. altså, som en fjernkontroll fra spiller til forsterker. Den ledningen sender et signal til forsterkeren. Det signalet sier at nå er spilleren på, da er det på tide at forsterkeren også slår seg på. Hvilket den da gjør;)

Har ikke hørt noe om at den skal brukes til å skru fast i chassiet på spilleren.. er godt mulig, men har ikke hørt noe om det..

RE Audio XXX | Hifonics XX Colossus II | Hertz HSK 130 | Alpine CDA-9855R |

Lenke til kommentar
Del på andre sider