Gå til innhold

TH700 girkasse spm

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har et problem.. alacocaina

 

har en chevy g20.. har stått i 400kasse med elektrisk spidometer engang.. men så har det blitt bytta kasse til 700, men denne kassen er det wire på.. og koblingene på spidometeret til wire passer ikke med ledningsnettet..

 

så.. er det en 700kasse med el. sensor? som passer over i min kasse? trenger dette til eukontroll.. og det er greit å ha et spidometer som fungerer

Escort mk6 1.8si sport

Sierra xr4i

Sierra Cosworth Vingebil prosjekt

Chevy Starcraft

Chevy Silverado

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg har et problem.. alacocaina

 

har en chevy g20.. har stått i 400kasse med elektrisk spidometer engang.. men så har det blitt bytta kasse til 700, men denne kassen er det wire på.. og koblingene på spidometeret til wire passer ikke med ledningsnettet..

 

så.. er det en 700kasse med el. sensor? som passer over i min kasse? trenger dette til eukontroll.. og det er greit å ha et spidometer som fungerer

Hvilken model er bilen din, den kontakten som du har finni er antagelig til den elekstriske louckupen, spiokontakten er lengere bak, og her må du vel kjøpe noe slikt tenker jeg.

 

Mechanical Speedometer to Electronic Speedometer Conversion Kit.

Price: $293.99

 

The Cable X is an easy way to operate a mechanical speedometer without having to deal with long messy cables and the hours of downtime installing drive gears in a transmission. The Cable X is basically an adapter that will pick up the electronic speedometer signal and will operate the cable driven speedometer to the corresponding speed. The Cable X is accurate plus or minus 2% on most vehicle's OEM electronic speed signal.

 

Link til side her: http://www.bowtieoverdrives.com/hot/

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste 700 kassene hadde elektronisk giver.Burde gå greit å få tak i. Koster ikke allverden. Mulig du må av med stussen på gearkassen og bytte ut plast drevet med at tannkrans for at det skal virke.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste 700 kassene hadde elektronisk giver.Burde gå greit å få tak i. Koster ikke allverden. Mulig du må av med stussen på gearkassen og bytte ut plast drevet med at tannkrans for at det skal virke.

Her tror jeg faktisk at du tar feil, men i neste generasjon "700 kasse": 4L80E og 4L60

Jeg har byttete et par av disse og har ikke sett noen enda som har har elektrisk giver til spido. Det som er at det er en adapter som gir et elektrisk signal til hjernen denne styrer den elektriske lockupen. denne sensoren heter vss

Vehicle Speed Sensor

[/url]prf-60115_m.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker kansje feil.Mente det var elektronisk på min 86 Trans Am.Men det var kansje en kombinert elektronisk føler og speedometer wire slik som på bildet ditt.Er et par år siden...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

th700 kommer med både elektronisk og mekanisk giver ettersom jeg har lest

 

Jeg er ganske sikker på at giveren sitter utenpå kassa/ eller helt åppe i motorrommet, der hvor eventuelt crusecontrollen sitter.

 

The 700 was renamed the 4L60, when the electronic version, 4L60-E, was phased in (1993 for GM trucks, vans, and SUVs, and 1994 for RWD passenger cars). Around 1996, a bolt-on bellhousing was phased in (along with a six-bolt tailhousing) when the transmission was bolted behind an inline four cylinder or the Vortec engine family.

 

Applications:

 

* 1991–2003 Chevrolet Astro/GMC Safari V6

* 1991–2003 Chevrolet Blazer/GMC Jimmy

* 1991–2003 Chevrolet S-10/GMC S-15/GMC Sonoma

* 1991 GMC Syclone

* 1992–1993 GMC Typhoon

* 1993–2003 Chevrolet Suburban

* 1993–2003 Chevrolet Van

* 1994–2002 Chevrolet Camaro

* 1994–1996 Chevrolet Caprice V8

* 1994–1996 Chevrolet Impala SS

* 1995–2003 Chevrolet C/K

* 1995–2003 Chevrolet Corvette

* 1995–2003 Chevrolet Tahoe/GMC Yukon V8

* 2004– Chevrolet Avalanche V8

* 2004– Chevrolet TrailBlazer/GMC Envoy (not V8)

* 2006- Holden VE Commodore

 

[edit] 4L65-E

 

An updated 4L60-E, the 4L65-E, was phased in around the 2003 model year when coupled behind the 6.0 Vortec. Five-pinion planetaries, along with a modified drum/input shaft assembly, were improved to withstand the 300+ ft·lbf (over 400 N·m) of torque.

 

For 1987 GM changed the nomenclature of their Turbo Hydramatic transmissions — the THM400 was renamed to the '3L80' (3 forward speeds, longitudinal positioning, and an arbitrary 'strength' of 80, the second highest such rating assigned). The 3L80HD was introduced in 1987 as the HD unit used in passenger trucks. In 1992 a 4-speed overdrive version, the 4L80-E, replaced the THM400 in Chevrolet/GMC pickups, vans, SUVs, and commercial vehicles. The 4L80E (and its successor 4L85E) was the first Hydramatic to incorporate electronic controls — almost all of the THM400/3L80/3L80HD's components are interchangeable.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår