Audi-freek Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 God kvell godtfolk! Er det noe lydmessig forskjell mellom spon og MDF? Har søkt litt rundt men har ikke finni noe.. Etter det jeg har fått med meg er det viktig at det er stift som mulig og dødt som muling.. (Eller driter jeg meg ut her) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 I en bil vil du ikke merke noe som helst forskjell. :) Kjøp deg 22mm spon og lev lykkelig :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 Er riktig som du sier at det er best med så stivt og dødt som mulig. Dette for å få minst mulig bevegelse i kassa. Er vel forsåvidt enig med at du mest sannsynlig ikke merker forskjell. Men etter min mening ; hvorfor ikke gjøre det ordentlig når du først skal gjøre det. Er ikke uten grunn de som driver med dette bruker MDF. Og SÅ mye dyrere er det ikke. Vil anbefale deg å kjøpe 19 eller 22 mm MDF! Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 Forskjellen ligger mest i hvordan materialet er å behandle. Frese osv.. Og mange plasser er mdf mye dyrere enn spon. Her har ingen mdf og det koster 500kr for en plate (122x244) 19mm som må bestilles. Mens 28mm spon får jeg for 125kr. Da sier det seg selv hva som lønnes :) Og var å sjekka pris på 24mm brørkefiner i Finland i går.. 1000kr plata :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SieRRa-rollercam Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 Forskjellen ligger mest i hvordan materialet er å behandle. Frese osv..Og mange plasser er mdf mye dyrere enn spon. Her har ingen mdf og det koster 500kr for en plate (122x244) 19mm som må bestilles. Mens 28mm spon får jeg for 125kr. Da sier det seg selv hva som lønnes :) Og var å sjekka pris på 24mm brørkefiner i Finland i går.. 1000kr plata :) Hvilken sponplate er det du kjøper som er 28mm ? Har bare 22/24mm gulvplater her oppe ,og så kan det jo brukes benkplate da,men det koster jo 400kr 0,60*100meter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 Men etter min mening ; hvorfor ikke gjøre det ordentlig når du først skal gjøre det.Er ikke uten grunn de som driver med dette bruker MDF. Og SÅ mye dyrere er det ikke. Vil anbefale deg å kjøpe 19 eller 22 mm MDF! Jeg er helt enig, når man først gjør en jobb, så hvorfor ikke bare gjøre det ordentlig med en gang. MDF er også utrolig deilig å jobbe med, slipper flising og disse tingene. -Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 som jeg har sagt før..spon er et fullt brukbart alternativ til MDF,den som hører forskjellen er faen meg god. Fordelen med MDF er som nevnt tidligere at den er finere å jobbe med. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Februar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2007 Hvilken sponplate er det du kjøper som er 28mm ?Har bare 22/24mm gulvplater her oppe ,og så kan det jo brukes benkplate da,men det koster jo 400kr 0,60*100meter. Er nok ekstra kraftig gulvspon.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 spoon er billig men mdf e kanoon og jobbe med.. freser og sager osv osv så bare tar de litt 100snadpapis ret over kuttet så ser det ut som delene er støpt i dan fasongen igen fliser osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 må si at jeg hater sponplater som fliser seg. MDF er utrolig mye bedre med tanke på bygge prosessen... ikke sprekker det på rare måter sånn som spon kan finne på rett som det er :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 akkurat det med å sprekke er ikke mdf's sterkeste side heller tør jeg påstå! men gjør man grundig arbeid, er ikke dette noe problem uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 ...te da,men det koster jo 400kr 0,60*100meter.Her snakker vi ikke akkurat om serveringsbordet til Venstre's årsmøte... Sierra'en din tar vel den plata lett på takgrinda... :tannløs: :offtopic Jada, jada... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg