Gå til innhold

Spon Vs. MDF

Ranger emnet

Audi-freek

Anbefalte innlegg

Er riktig som du sier at det er best med så stivt og dødt som mulig. Dette for å få minst mulig bevegelse i kassa.

Er vel forsåvidt enig med at du mest sannsynlig ikke merker forskjell.

Men etter min mening ; hvorfor ikke gjøre det ordentlig når du først skal gjøre det.

Er ikke uten grunn de som driver med dette bruker MDF. Og SÅ mye dyrere er det ikke.

Vil anbefale deg å kjøpe 19 eller 22 mm MDF!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger mest i hvordan materialet er å behandle. Frese osv..

Og mange plasser er mdf mye dyrere enn spon. Her har ingen mdf og det koster 500kr for en plate (122x244) 19mm som må bestilles. Mens 28mm spon får jeg for 125kr. Da sier det seg selv hva som lønnes :)

Og var å sjekka pris på 24mm brørkefiner i Finland i går.. 1000kr plata :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam
Forskjellen ligger mest i hvordan materialet er å behandle. Frese osv..

Og mange plasser er mdf mye dyrere enn spon. Her har ingen mdf og det koster 500kr for en plate (122x244) 19mm som må bestilles. Mens 28mm spon får jeg for 125kr. Da sier det seg selv hva som lønnes :)

Og var å sjekka pris på 24mm brørkefiner i Finland i går.. 1000kr plata :)

Hvilken sponplate er det du kjøper som er 28mm ?

Har bare 22/24mm gulvplater her oppe ,og så kan det jo brukes benkplate da,men det koster jo 400kr 0,60*100meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter min mening ; hvorfor ikke gjøre det ordentlig når du først skal gjøre det.

Er ikke uten grunn de som driver med dette bruker MDF. Og SÅ mye dyrere er det ikke.

Vil anbefale deg å kjøpe 19 eller 22 mm MDF!

Jeg er helt enig, når man først gjør en jobb, så hvorfor ikke bare gjøre det ordentlig med en gang.

MDF er også utrolig deilig å jobbe med, slipper flising og disse tingene.

-Arne

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider