Gå til innhold

Dyno: Enda en 800+ WHP Honda B-serie


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Lånt fra Honda-Tech's Drag Racing-forum. Her er detaljene som kom frem i tråden:

 

-84 mm. borring * 89 mm. slag B18C1 GSR-blokk (oppborra 3 mm., B18A/B18B/B20B/B20Z-veiv som gir 1.8 mm. lengre slag enn GSR/ITR), bytta til Darton sylinderforinger, O-ringer rundt sylindrene, 1/2" headstuds, Manley råder, CP 9.8:1 stempler, ERL 5-punkts rammelagerbukk, original toppakning borra ut.

-Porta PR3 (B16A/B17A/B18C-R) topp, originale B16B Civic Type R-kammer, Ferrea ventilfjærer/retainere med originale ventiler

-Golden Eagle innsugsmanifoild, Edelbrock 75 mm. gasspjeld.

-Torco 118-oktan.

-Motoren går vanligvis på 3,05 bars ladetrykk (:O), testet her på 2,4.

-Solid linje = Borg Warner ~72 mm. inducer /m extended tip, 1.0 A/R eksosside @ 2,4 bar.

-Stiplet linje = "En eller annen 72 mm. Garrett" (det kom ikke klart frem), 1.15 A/R eksosside @ 2,4 bar.

 

Sjekk den effektkurven; slett ikke ille for et såpass basic bygge. Over 820 Nm på hjula er heller ikke å forakte ut av en liten toliter. Dynoen måler i WHP og FT/LBS, SAE-korrigert.

800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen mere info finnes. Jeg tror det er fordi eierne er i konkurranse med mange andre team og vil ikke gi ut for mye (derav ingen postet dyno med maks ladetrykk). Det hører også med til historien at motoren rensket tennene på fjerdegiret og differensialen i den nyoverhalte GSR-kassa deres på dynoen kort tid etter disse run'ene. På tide med en forsterket drevsats, ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår